• DOLAR 32.381
  • EURO 35.192
  • ALTIN 2324.343
  • ...
Bakanlık reklam SMS şikayetlerine yetişemiyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'ndan, yasaklanmasına rağmen tüketicilere "reklam SMS"i gönderilmesine ilişkin, "Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi"nde bilgi ve belgeleri talep edilen abone sayısının fazlalığı, taleplerin karşılanmasının zaman alması, ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından ek süre talep edilmesi nedeniyle ilgili yönetmeliğin uygulamasının geciktiği belirtildi.

Bakanlık, bugün bir gazete "Yasak var ceza yok, SMS tacizi bitmiyor" başlığıyla yer alan habere ilişkin yazılı açıklama yaptı. 

Mayıs ayında yürürlüğe giren "6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun"un uygulamasını düzenleyen "Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik"in 15 Temmuz 2015'te yürürlüğe girdiği hatırlatılan açıklamada, bunun yanında şikayet başvurularının elektronik ortamda alınabilmesine imkan tanıyan "Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi"nin oluşturulduğu anımsatıldı.

Söz konusu yönetmelik gereği şikayet başvurusunda bulunanlardan başvuru sırasında, göndericinin tespit edilebilmesine yönelik bilgiler alındığı bildirilen açıklamada, şikayetçiden alınan bilgiler çerçevesinde ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerden ticari elektronik iletiyi gönderen gerçek veya tüzel kişinin abone bilgisi talep edildiği belirtildi. Bilgi ve belgeleri talep edilen abone sayısının fazlalığı nedeniyle taleplerin karşılanmasının zaman aldığı vurgulanan açıklamada, ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından ek süre talep edilebildiği ifade edildi.

"ŞİKAYET BAŞVURULARI TİTİZLİKLE DEĞERLENDİRİLİYOR"

Göndericinin tespit edilmesinin ardından savunması talep edilerek, göndericiye süre verildiği ve gerektiğinde sürenin uzatılabildiğine dikkat çekilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Göndericinin savunmasının ardından ise mevcut bilgi ve belgeler çerçevesinde anılan mevzuat uyarınca gerekli kontrol ve değerlendirmeler yapılmakta, şikayetçinin şikayetinde haklı olduğunun anlaşılması ve anılan mevzuata aykırılık tespit edilmesi halinde cezai işlem uygulanabilmektedir. İl müdürlüklerimizce, ilgili kanun ve yönetmeliğe uygun yürütülen işlemlerin, 'kaale alınmama, uygulanmama, sonuç alınamadığı' şeklindeki yorum ve değerlendirmelerle haberleştirilmesi, söz konusu düzenlemelerin gereğinin yapılmadığı algısını doğuracağı gibi, bu tür yorumlar gerçeğe aykırı olacaktır. Şikayet başvurularının titizlikle değerlendirildiği bilindiği gibi, ticari elektronik ileti gönderen geniş bir kesim tarafından yeni düzenlemeler çerçevesinde alıcılardan onay alma yoluna gidildiği de kamuoyunun malumudur."

Açıklamada, il müdürlüklerince yürütülen inceleme sürecinin kısaltılması, kolaylaştırılması ve daha etkin şekilde yapılmasını teminen, ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde gerekli tedbirlerin alınmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini de belirtildi.

Bu haberler de ilginizi çekebilir