• DOLAR 32.544
  • EURO 34.819
  • ALTIN 2432.285
  • ...

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicilerin izni dışında internet ve cep telefonu üzerinden gönderilen reklam pazarlama mesajlarının 1 Mayıs'tan itibaren tarih olacağını belirterek, "Firmalar, elektronik posta adresi ve cep telefonu numarası bulunan tüketicilere ulaşarak, izin vermeleri için çekilişle cep telefonu, tablet ve dizüstü bilgisayar gibi adeta rüşvet teklif ediyorlar" dedi.

Ağaoğlu yaptığı açıklamada, tüketicilerin büyük yakınma ve mağduriyetine neden olan ve elektronik ortamda gerçekleştirilen çevrim içi iktisadi ve ticari her türlü faaliyeti kapsayan Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun, 23 Ekim 2014'te Resmi Gazete'de yayımlandığını hatırlattı.

Bu yasanın 1 Mayıs 2015'te yürürlüğe gireceğini ifade eden Ağaoğlu, yürürlük tarihinin yaklaşmasıyla başta bazı bankalar olmak üzere birçok firmaların ellerinde iletişim bilgileri bulunan kişileri adeta kısa mesaj (SMS) yağmuruna tuttuğunu anlattı.

Tüketicilerin izni dışında internet ve cep telefonu üzerinden gönderilen reklam pazarlama mesajlarının bu kanunla 1 Mayıs'tan itibaren tarih olacağını dile getiren Ağaoğlu, şöyle devam etti:

"Bu tüketicinin iznine bağlı olacak. İzin dışında göndermekte ısrarcı olanlara 50 bin liraya varan cezalar verilecek. Firmalar bu yüzden en ucuz reklam yöntemi olan bu uygulamayı devam ettirmek için tüketiciyi bugünlerde SMS yağmuruna tutuyor. Firmalar, elektronik posta adresi ve cep telefonu numarası bulunan tüketicilere ulaşarak, izin vermeleri için çekilişle cep telefonu, tablet ve dizüstü bilgisayar gibi adeta rüşvet teklif ediyorlar."

"Firmalar otomobil vaadinde bulunabilirler"

Ağaoğlu, tüketicilerin bu tür SMS'lere kanmamasını isteyerek, şunları kaydetti:

"Tüketiciler bu vaatlere kanıp, istenmeyen mesajları kabul edeceklerine dair izin vermemelidir. Çünkü yasanın yürürlüğe gireceği tarihten sonra bankalar ve firmalar, reklam ve duyurularını iletmek için ya reklam ajanslarına büyük bedeller ödemek suretiyle hedef kitlelerine ulaşabilecekler veya tüketicilerden izin almak için daha büyük promosyonlar sunmak zorunda olacaklar. Böylesine ucuz reklam yöntemini elinden kaçırmak istemeyen firmalar cep telefonu yerine çekilişle otomobil vaadinde bulunabilirler. Tüketiciler bu konuda biraz daha dik durmalı."

(AA)