• DOLAR 32.384
  • EURO 35.005
  • ALTIN 2326.163
  • ...

 Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce`nin talimatıyla 15 Eylül`den itibaren "Alo 181 Çağrı Merkezi"ne dahil edilen "Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi", 7/24 esasıyla hizmet veriyor.

Çağrı merkeziyle, tapu ve kadastro birimlerine yönelik soru, istek, randevu ve şikayetlerin takibi ile hizmetin iyileştirilmesi işlevlerinin, tek merkezden etkin, hızlı ve güvenli yürütülmesi sağlanıyor.

Özellikle telefonla randevu ve bilgi almanın kolaylığı sayesinde, gereksiz beklemelerin ve buna bağlı olarak birimlerdeki yığılmaların önüne geçiliyor.

-Yüzde 96`sı bilgi almak için aradı

Çağrı merkezini tapu ve kadastro konularında 2 bin 63 kişi ararken, bunların yüzde 96`sı bilgi, yüzde 3`ü şikayet, yüzde 1`i ise ihbar amaçlı aramalardan oluştu.

Tapu hattı, en fazla konut sektörünün de çok canlı olduğu İstanbul`dan arandı. İstanbul`un ardından en çok arama yapılan iller sırasıyla Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Adana, Tekirdağ, Kocaeli ve Mersin oldu.

Bilgi amacıyla gerçekleştirilen aramalarda en çok sorulan sorulardan bazıları şöyle:

"-Taşınmazımızın satışı için ne kadar harç ve vergi vermemiz gerekir?

-Veraset ve intikal işlemlerini nasıl gerçekleştirebilirim?

-Miras kalan arazime konut inşa etmem için cins değişikliği yapmam gerekir mi?

-Bulunduğum il dışındaki konut veya arazimin satışını gerçekleştirebilir miyim?

-Konutumuzun ada ve parsel bilgilerini alabilir miyim?

-Tapuya aile konutu şerhi koymak için hazırlamam gereken evraklar hangileri?"