• DOLAR 32.315
  • EURO 35.093
  • ALTIN 2307.142
  • ...
"İyileştirmeler yapılmazsa kazalar tekrarlanabilir "
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

BURSA – İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) ile Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası (HKMO) Bursa Şubesi tarafından oluşturulan teknik heyet, geçtiğimiz Pazar günü Uludağ Yolu İnkaya – Doburca bağlantısında bir otobüsün uçurumdan yuvarlanmasıyla sonuçlanan kaza sonrası bölgede inceleme yaparak, bir rapor hazırladı.

4 kişinin hayatını kaybettiği ve 28 kişinin de yaralandığı kazanın gerçekleştiği İnkaya-Doburca Bağlantı Yolu ile ilgili teknik raporu açıklayan İMO Başkanı Basri Akyıldız ve HKMO Başkanı Faruk Çolak, mevcut bağlantı yolunda iyileştirici düzenlemeler yapılmaması durumunda elim kazaların tekrarlanması riskinin bulunduğunu kaydettiler.

1 / 25.000 ve 1 / 5000 ölçekli imar planlarına 15 metre genişliğinde işlenen yolun mevcut haliyle bazı bölümlerde 8 metreye kadar daraldığına işaret eden Oda başkanı Basri Akyıldız, sonbahar ve kışla birlikte yaşanacak olumsuz hava koşullarına dikkat çekerek, yolun mevcut haliyle trafiğe kapatılması, iyileştirmeler sonrasında da sadece otomobil geçişine izin verilmesi çağrısında bulundu.

İMO ve HKMO Bursa şubelerinin ortak raporu şu ifadeler yer aldı: “Uludağ Yolu İnkaya - Dobruca bağlantı yolu; Yolun uzunluğu yaklaşık bin 200 metre olup 900 metrelik kısmı yüzde 14 ila yüzde 15, 300 metrelik kısmı ise yüzde 7 ila yüzde 10’luk eğime sahiptir. Yol 2 şerit gidiş-geliş olarak kullanılmakta olup, ortalama platform genişliği 8 metredir.”

Yol boyunca ard arda ters yatay kurpların bulunduğu belirtilen raporda, yol boyunca uyarı ve ikaz işaretleri mevcut olmakla beraber, kritik geçişlerde yetersiz kaldığı vurgulandı.

Bu tespitlerin ve Karayolları standartlarının belirtildiği Karayolları Tasarım El Kitabı’nın Tablo 3.17 ışığında mevcut yolun 4. sınıf yol standardında olduğu bildirilen raporda iyileştirici düzeltmelerin yapılmaması halinde meydana gelen elim kazaların tekrarlanmasının kaçınılmaz olduğu ifade edildi.

Çeşitli önerilerinde yer aldığı raporda, “Özellikle “kara nokta” olarak tabir edilen, trafik güvenliği açısından riskli bölgelerde iyileştirme çalışmaları yapılmalıdır. Kurp yarıçapları minimum 30 metre olacak şekilde düzenlenmelidir, ikaz ve uyarı işaretlerindeki eksiklikler giderilmelidir. Önümüzdeki mevsimlerin sonbahar ve kış olmasından ötürü olumsuz hava koşulları da dikkate alınarak yolun mevcut haliyle trafiğe kapatılması, iyileştirmeler neticesinde sadece otomobil trafiğine açılması sağlanmalıdır.”ifadeleri yer aldı. (Zeki Aras-İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir