• DOLAR 32.346
  • EURO 35.128
  • ALTIN 2308.082
  • ...
Karayolu ile yolcu taşımacılığı kan kaybediyor
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

MUŞ- Hükümetin havayolu taşımacılığına yönelik uygulamalarının şehirlerarası karayolu taşımacılığında yolcu kaybına neden olduğunu belirten otobüs firmaları sahipleri, işi bırakma noktasına geldiklerini söylediler.

Her geçen gün halkın Havayolu taşımacılığına olan ilgilerinden dolayı yolcu kaybettiklerini söyleyen firma sahipleri, yüksek maliyete karşılık, fiyatları düşük  tutmalarından dolayı çalışamaz hale geldiklerini söylüyor.

“Her geçen gün yolcu sayımız düşüyor’’

Geçen yıla göre bilet fiyatlarını düşürmelerine rağmen yolcu bulmakta zorluk çektiklerini ifade eden otobüs firması sahibi Mehmet Özbay, “Görüyorsunuz, garaj bomboş, yolcu yok. Uçak bize bir şey bırakmadı. Günde üç uçak gidip geliyor.  Her uçak dört otobüs yolcusu taşıyor. Listelerimiz asılıyor fakat boş, yolcu yok. Otobüslerimiz 47 kişiliktir.  Günlük ortalama 25-30 yolcu oluyor. Her geçen gün yolcu sayımız düşüyor. Geçen yılki yolcu sayımızın 3’te biri kadar yolcu bulamıyoruz.  Geçen yıl İstanbul bilet Fiyatlarımız 100 TL iken,  bu yıl 70-80 TL’ye düştü. Herkes uçakla seyahat ediyor. Üstelik bagajlarını da bize emanet olarak veriyorlar. Şu an ramazan ayı nedeniyle fazla yolcu olmuyor. Bayramın gelmesiyle birlikte bir iki ay kadar, iki bayram arası işlerde biraz düzelme oluyor ondan sonra yine eski halini alıyor.’’ şeklinde konuştu.

“Neredeyse herkes anahtar bırakacak’’

Çoğu otobüs firmasının senetlerini ödeyemez duruma geldiğini belirten diğer bir otobüs firması sahibi M. Sıddık Kaya, “Birçok firmanın binlerce TL yakıt borcu birikti.Bilet fiyatları geçen seneye göre daha düşük. Son yıllarda havayolu taşımacılığı karayolu taşımacılığının önüne geçti ve bitirme noktasına getirdi. Neredeyse herkes anahtar bırakacak.  Bizler bu işi bırakma noktasına geldik. Hükümet havayolu taşımacılığına sunduğu imkânları karayolu taşımacılığına tanımıyor. Eğer karayolu taşımacılığında uygulanan yakıt ve ÖTV uygulaması havayolu taşımacılığında da uygulanırsa, bizler biraz daha rahatlayacağız. Havayolu yakıt ve ÖTV de avantajlı olduğu için, bu avantaj bilet fiyatlarına yansıyor ve vatandaş havayolunu tercih ediyor.’’ dedi.

“Bu şekilde para kazanabilir miyiz?’’

Karayolunun daha aktif hale gelebilmesi için yakıt konusunda iyileştirmeye gidilmesi gerektiğinin altını çizen Kaya, “Geçen yıl 3,5 TL’ye aldığımız yakıtı bugün 4,7 TL’ye alıyoruz. Birçok otobüs sahibi 2-3 aydır bonolarını ödeyemez hale geldi. Firmalar petrol istasyonlarına borçlandı. Kimi firmaların 15-20 bin TL borcu birikti. Yüksek maliyetli yakıt ile çalışan ve düşük fiyata bilet satan bizler, para kazanabilir miyiz? İfadelerini kullandı.    (M. Şirin Çağlayan-İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir