• DOLAR 32.504
  • EURO 34.783
  • ALTIN 2499.528
  • ...

BİNGÖL- Bingöl Ticaret ve Sanayi Odası (BİNTSO), Fırat Kalkınma Ajansının (FKA) Teknik Destek Programı  kapsamında, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Eğitimi verileceğini bildirdi.

Konuyla ilgili bilgi veren BİNTSO başkanı Erkan Çalbay,  Müşteri Memnuniyeti Eğitiminin önemine vurgu yaparak, günümüzde global ticaretin yaygınlaşması ve benzer kuruluşların artmasının rekabet şartlarının daha da sertleşmesine sebep olduğunu ifade etti.

Bu durumun kuruluşların en önemli varlık sebebi olan müşteri kavramını daha da önemli kıldığını ifade eden Çalbay,  “Müşteri beklentilerinin artması ve pazar payının giderek küçülmesinden dolayı kuruluşlar müşteri memnuniyeti proseslerini oluşturmakta ve yönetmekte zorlanmaya başlamışlardır. Müşteri şikâyetlerinin bir sistematik şekilde yürütülmesi ile ilgili çalışmalar, dünyada 1990'lı yılların başlarında Customer Relations Management (CRM) çalışmalarıyla başladı. 2004 yılında International Standardization of Organization (ISO), 2004 yılında ISO 10002 standardını yayınlamış ve 2006 yılında ülkemizde TS ISO 10002 olarak yürürlüğe girmiştir. Bir kuruluşun mevcut müşterisini elinde tutması, yeni müşteri edinmesine kıyasla en az dört kat daha masraflıdır. Müşteri kaybeden kuruluşların bu kayıplarını telafi etmeleri ve itibarlarını tekrar kazanmaları, büyük çaba ve maliyet gerekir. Bu durumlara maruz kalmamak için, her yönetim sisteminin ortak yaklaşımı olan önleyici yaklaşımla, sistemimizi yönetmemiz gerekmektedir." şeklinde konuştu.

Çalbay son olarak, “Verilecek eğitim, 25 Haziran 2014 Çarşamba Saat 13.30'da düzenlenecek. Dolayısıyla tüm üye iş adamlarını bekliyoruz.”sözlerine yer verdi.  (Nihat Kanat-İLKHA)