Faal olan radyo ve TV kurumu sayısı Bin 166
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Türkiye çapında yayın yapan Radyo ve Televizyon kurumlarının sayıları ile yayınlarına ilişkin, 2012 yılına ait verileri açıkladı.
HABER MRK- Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Türkiye çapında yayın yapan Radyo ve Televizyon kurumlarının sayıları ile yayınlarına ilişkin 2012 yılına ait verileri açıkladı.
Yapılan açıklamaya göre, 2012 yılında faal olan yayın kurumlarının yüzde 86,5‘i karasal ortamda, yüzde 13,5’inin ise sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumlar olduğu belirtildi.
Karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 79,6’sı Radyo
TÜİK’in açıklamasında, karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 79,6’sının radyo yayıncılığı yapan kurumlardan oluştuğu, bu yayın kurumlarının yüzde 10,8’i televizyon, yüzde 9,6’sı ise radyo ve televizyon yayıncılığı yaptığı bildirildi.
Karasal yayın yapan kurumların yüzde 87,2’si yerel
TÜİK’in verilerinde, karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 8,2’sini bölgesel yayın yapan kurumlar, yüzde 4,6’sını ise ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu.
Toplam istihdamın yüzde 59,4’ünü karasal yayın yapan ulusal kurumlarda
Toplam istihdamın %59,4’ünü karasal ortamda ulusal yayın yapan kurumlar oluşturduğu yer alan verilerde, 2012 yılında radyo ve televizyon kurumlarında çalışanların yüzde 21,1’i yerel, yüzde 5,6’sının ise, bölgesel yayın yapan kurumlarda çalıştığı belirtildi. Sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumların toplam istihdamdaki payı ise yüzde 13,9 oldu.
Programcılık ve yayıncılık faaliyetlerinde, toplam istihdamın yüzde 84,8’i televizyon programcılığı ve yayın faaliyetlerinde yer aldı.
Toplam yayın süresinin yüzde 97,1’i yerli yapım programlardan oluştu
Toplam yayın süresinin yüzde 97,1’inde yerli yapım programlar yayınlandığı belirtilen açıklamaya göre, yerli yapım programların, toplam yayınlanma süresinin yüzde 72,7’si radyoda, yüzde 9,2‘si ise televizyonda gerçekleşti. Yabancı yapım programlarda ise yüzde 63,9’u radyoda, yüzde 14,8’i de televizyonda gerçekleştiği belirtildi.
Müzik yayınları, toplam yayın saatinin yüzde 60,5’ini oluşturdu
Toplam yayın saatlerinin yüzde 60.5’inin yayınlarından oluştuğu belirtilen TÜİK açıklamasında, Müzik yayınlarının yüzde 82,9’u radyoda gerçekleştiği, ikinci sırada yüzde 8,9 ile reklamlar, üçüncü sırada ise yüzde 6,9 ile haberler yer aldığı bildirildi.(İLKHA)