• DOLAR 32.381
  • EURO 35.035
  • ALTIN 2325.169
  • ...

HABER MRK- Türkiye İstatistik  Kurumu (TÜİK), Türkiye çapında yayın yapan  Radyo ve Televizyon  kurumlarının sayıları ile yayınlarına ilişkin 2012 yılına ait verileri açıkladı.

 

Yapılan açıklamaya  göre, 2012 yılında  faal olan  yayın kurumlarının yüzde 86,5‘i karasal ortamda, yüzde 13,5’inin  ise sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumlar  olduğu belirtildi.

 

Karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 79,6’sı Radyo

TÜİK’in açıklamasında, karasal ortamda yayın yapan kurumların  yüzde 79,6’sının radyo yayıncılığı yapan kurumlardan oluştuğu, bu  yayın kurumlarının yüzde 10,8’i  televizyon,  yüzde  9,6’sı  ise radyo ve televizyon yayıncılığı  yaptığı  bildirildi.


Karasal yayın yapan kurumların yüzde 87,2’si yerel

TÜİK’in verilerinde, karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 8,2’sini  bölgesel yayın yapan kurumlar,  yüzde 4,6’sını  ise ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu.

 

Toplam istihdamın  yüzde 59,4’ünü karasal yayın yapan ulusal kurumlarda


Toplam istihdamın %59,4’ünü karasal ortamda ulusal yayın yapan kurumlar oluşturduğu  yer alan  verilerde,  2012 yılında  radyo ve televizyon kurumlarında çalışanların  yüzde 21,1’i yerel, yüzde 5,6’sının ise,  bölgesel yayın yapan kurumlarda çalıştığı belirtildi. Sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumların toplam istihdamdaki payı ise  yüzde 13,9 oldu.

 

Programcılık ve yayıncılık faaliyetlerinde, toplam istihdamın  yüzde  84,8’i televizyon programcılığı ve yayın faaliyetlerinde yer aldı.


Toplam yayın süresinin  yüzde 97,1’i yerli yapım programlardan oluştu

Toplam yayın süresinin  yüzde 97,1’inde yerli yapım programlar yayınlandığı belirtilen açıklamaya  göre,  yerli yapım programların, toplam yayınlanma süresinin  yüzde 72,7’si  radyoda,  yüzde  9,2‘si  ise televizyonda gerçekleşti. Yabancı yapım programlarda ise  yüzde 63,9’u radyoda,  yüzde 14,8’i  de televizyonda gerçekleştiği belirtildi.

 

Müzik yayınları, toplam yayın saatinin yüzde 60,5’ini oluşturdu

Toplam  yayın saatlerinin  yüzde 60.5’inin yayınlarından oluştuğu belirtilen  TÜİK açıklamasında, Müzik yayınlarının  yüzde 82,9’u  radyoda  gerçekleştiği, ikinci sırada yüzde 8,9 ile reklamlar, üçüncü sırada ise  yüzde  6,9 ile haberler yer aldığı  bildirildi.(İLKHA)