• DOLAR 32.5
  • EURO 34.959
  • ALTIN 2436.413
  • ...
Tüketiciler en çok akaryakıt pahalılığından şikâyetçi
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

MERSİN- Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) 2013 yılı içerisinde yapılan başvuruları değerlendirdi. Raporda göze çarpan tüketicinin 2013 yılında en çok akaryakıta yapılan zamları şikâyet etmesi oldu.

2013 yılı raporunu değerlendiren Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, "En çok şikâyet ve istekler içinde birinci sırayı ülkemizde tüketilen akaryakıtın pahalılığı ve akaryakıtta uygulanan vergilerin oranlarının yüksek oluşu, bu oranların indirilmesi ve Akaryakıtın ucuzlaması için yapılan şikâyet ve taleplerdir. Bu taleplerin tamamı 16 bin 876 dır" dedi.

Şikâyet ve taleplerde ikinci sırada cep telefonlarından alınan iletişim vergisi ve cep telefonlarındaki diğer vergilerin adaletsizliği ve bunun giderilmesi için yapılan başvurunun ise 10102 olduğu belirtilen açıklamada Göktaş, "Şikâyet ve taleplerde üçüncü sırada ise elektrik de alınan kayıp kaçak bedeli, sayaç okuma bedeli gibi anlamsız bedellerin alınmaması ve iadesi hususunda 6325 başvuru olmuştur" ifadelerine yer verdi.

2013 yılında şikâyet edilen konular ise şöyle;

-Bankalar kredi kartı aidatı uygulamasına türlü çeşitli yöntemlerle devam ediyorlar ve bu hususta tüketici genel merkezimize şikâyet ve talep için 4213 müracaat olmuştur

-Dershane, okul, özel hoca üçgeninden şikâyetçi olan ve bu eğitim şekline son verilmesini isteyen, çocuklarının birer yarış atı gibi oradan oraya sınavdan sınava koşmasından bıkan veliler ve öğrencilerin yaptığı şikayet ve başvuru ise, 2321 müracaat.

-Yapılan başvurular hakkında genel bir değerlendirme yapan Göktaşi şunları kaydetti: "2013 yılı içinde Toplam Olarak Yurt geneli Genel Merkezimize yapılan şikayet ve talepler neticesi 43111 başvuru olmuştur. Bu da gösteriyor ki, Tüketici bilinci halkımızda giderek artmaktadır. İnsanlarımız artık yasalardan doğan haklarını sonuna kadar aramaktadırlar. Ancak bu uyuşmazlıkların ve işin köklü çözümü kesin ifadeler içeren yasal tedbirlerdir. Bununla ilgili de 2014 yılı içinde uygulamaya geçecek olan Tüketici yasasındaki yeni maddelerdir. Artık aldatan, kandıran üreticiler, satıcı ve sağlayıcılar gereken cezalardan kurtulamayacaklardır" diye belirtti. (Osman Öksüz-İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir