• DOLAR 32.369
  • EURO 34.971
  • ALTIN 2325.405
  • ...
2014'ün ilk çağrılarına 'alo' dediler
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

VAN - İl Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı 112 Acil Servis Harekât Merkezi'ni ziyaret eden Vali Doğan, halka 112 ve 155 gibi numaraları ihtiyacı dışında gereksiz yere meşgul etmeme çağrısında bulundu.

 

112 çalışanlarıyla sohbet eden Vali Doğan, buraya günde ortalama 10 binin üzerinde telefonun geldiğini belirterek, "Burada arkadaşlarımıza hayırlı yıllar temenni ediyorum. Bir de vatandaşlarımıza şöyle bir mesaj iletmemizde fayda var. 112 gibi, 155 gibi veya 156 gibi temel devlet hizmetlerinin verildiği imdat telefonlarının asılsız ihbarlarla kullanılması aslında o anda başka türlü gerçek ihtiyacı olan vatandaşlarımız açısından bir risk oluşturduğu için mutlaka bundan uzak durmamız lazım. Bu konuda kamusal bir bilince ihtiyacımız var. Asılsız ve gayri ahlaki iletişim kurma taleplerinin mutlaka yasal olarak belirlenmesine ihtiyaç var." dedi.

 

İl, Sağlık Müdürü Dr. Bilal Acar, bir görevlinin koltuğuna oturarak gelen çağrıyı cevaplandırdı.

 

Burada basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Dr. Acar, bu saatte burada 112 Komuta Kontrol Merkezi'nde çalışanları ziyaret ettiklerini belirterek, "Arkadaşlar her ne olursa olsun özveri ile çalışıyorlar. Hangi gün ve zaman olursa olsun 7/24 saat esasına göre çalışıyorlar. Ben de bir arkadaşın yerine çağrı karşıladım. Her zamanki gibi vakaya en hızlı bir şekilde müdahale etmeye çalıştık. Gerçekten 112 acil sağlık hizmetleri vatandaşın tamamen sağlık yönünden iyiliğini istiyor. Ama maalesef ki bazen 112 acil sağlık hizmetlerine gereksiz aramalar olabiliyor. Biz bunları istemiyoruz. Çünkü emin olun burayı gereksiz yere meşgul eden her hangi bir kişi bir başka vatandaşın hakkına girmiş oluyor. Bu da kul hakkına girilmiş oluyor. Bunu net olarak söylüyorum. Çünkü acil bekleyen bir vakaya bu durumda daha geç müdahale edebiliyoruz. Bu özellikle bütün vatandaşların dikkat etmesi lazım" diye konuştu.

 

112 Acil Servis Komuta Kontrol Merkezi Doktoru İbrahim Hakkı Sağol ise, "Bütün vatandaşların acil 112'ye ihtiyacı olabilir. Belki o an onların yaptığı asılsız çağrılarla ambulans meşgul olursa gerçek ihtiyaç sahiplerine geç müdahale etmek durumda kalırız. Vatandaşların bizleri asılsız ihbarlarla meşgul ermesin." dedi.

 

112 Sağlık Çalışanı Nurten Gül ise, 2013 yılının son gününde yaklaşık 11 bin 50 çağrı aldıklarını belirterek, gelen asılsız ihbarlardan dolayı gerçek vakaları ayırt etmekte zorlandıklarını söyledi.

 

Öte yandan 112 Acil Servis Komuta Merkezi'nde görevli sağlık ekipleri, gün boyu yaklaşık kişi başına bin telefona usanmadan cevap verilirken, bunların yaklaşık 3'te 2'si gerçek, geri kalan ihbarlar ise asılsız ve boş açılan telefonlar olduğu kaydedildi. (Murat Dalgın, Sedat Karatay - İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir