Lastik basıncı deyip geçmeyin, kazaya neden olabilir!
Araçlarda lastik kullanımı büyük önem taşıyor. Uzmanlar sürüş güvenliği, araç performansı ve yakıt verimliliği açısından lastiklerin faydasına dikkat çekiyor. Peki, aracın yol tutuşunda büyük bir etkiye sahip olan lastik basıncının ideal olup olmadığı nasıl anlaşılır?
Araç lastiklerin sürücülerin can güvenliği için büyük önem oluşturduğunu belirten uzmanlar, güvenli ve dengeli bir sürüş için dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan birinin de lastik basıncı olduğunu belirtiyor.
Araç hâkimiyetinin sağlanması ve sorunsuz bir sürüş için lastik basıncının belirli aralıklarla kontrol edilmesi gerektiğini ifade eden oto lastikçi ustaları, lastiklerin her birinin basıncı belirlenen oranda olması gerektiğini kaydetti.
Lastik basıncının, araç ile ilgili pek çok şeye etki ettiğini, lastiklerin birinin basıncında ortaya çıkan değişimin bütün aracı etkilediğini dile getiren oto lastikçi ustaları, ideal lastiklerin hava miktarının nasıl olması gerektiğini anlattı.
Murat Altıok
"Basınç sorunu frene etki eder"
Lastiklerin hava miktarının son derece önemli olduğunu belirten oto lastikçi ustası Murat Altıok, "Lastiklerde hava basıncı araç kullanan herkesin bilmesi gereken önemli konulardan bir tanesidir. Lastik bakımları zamanında yapılmadığında istenmeyen kaza ve sorunlar ortaya çıkabilir. Kış ya da yaz ayları fark etmeksizin araçların lastik havaları kontrol edilmesi gerekmektedir. Lastiklerde basınç sorununun olması frenlerin etkin kullanımını etkiler. Bu nedenle araç kullanan kişilerin düzenli olarak lastik hava kontrollerini yapması gerekmektedir." dedi.
"Lastikler mutlaka ayda bir kontrol edilmeli"
Binek araçların lastiklerinde olması gereken havanın 30-35 derece arasında olması gerektiğini aktaran Altıok, "Ticari araçlarda da yüke göre değişebiliyor. Ortalama maksimum 70 ile 80 arasında değişiyor. Araç sürücüleri lastiklerin hava kontrolleri yapmak için mutlaka ayda bir lastikçilere uğraması gerekiyor. Çünkü lastikçilerde havanın daha doğru vurulduğuna gerekli cihazlarla kanaat getiriliyor. Başka yerlerde vurulan hava sağlıklı olmayabiliyor." diye konuştu.
Murat Gönül
"Düşük basınç sürüşü etkiliyor, yüksek basınç da alt takımlara zarar veriyor"
Lastikte hava basıncının düşük olması lastiklerdeki tel kırma ihtimalini yükselttiğini belirten bir diğer oto lastikçi ustası Murat Gönül ise şunları söyledi:
"Araçta yakıt tüketimi artıyor ve sağlıklı sürüşü olumsuz etkiliyor. Lastikle hava basıncı şayet yüksek olursa bu sefer aracın alt takımlarına zarar verebilir. En ideal lastik havası 35 derecedir. Dört lastiğin aynı şekilde35 derecede olması araç için ve sürüş kalitesi için en idealidir. Bundan dolayı araç sürücülerinin en az ayda bir bijon ve lastik kontrollerini uzman lastikçilere götürerek yaptırmaları gerekmektedir." (İLKHA)