Bu karar, bir hava trafik kontrol kazası sonrasında alındı.

Airbus, “yoğun güneş radyasyonunun”, uçakta uçuş kontrol sistemlerinin çalışmasını sağlayan “hassas veri”yi etkileyebileceğini keşfetmesinin ardından, bu uçakların yeniden hizmete alınmadan önce kontrol edilmesi gerektiğini duyurdu.

Toulouse merkezli üretici şirket, Almanya basınına göre (dpa), sorunun, A320 tipi bir uçakla yaşanan “yakın tarihli bir olayın” analiz edilmesi sonucunda tespit edildiğini belirtti.

Airbus ayrıca, bu önerinin yolcular ve müşteriler için “operasyonel aksamalara” yol açabileceğini; ancak kaç uçağın incelemeye alınacağını spesifik olarak belirtmedi.

Şirket, hava yolu otoriteleri ile iş birliği içinde olarak, havayolu şirketlerinden yazılımı, donanımı ya da her iki sistemi “önleyici tedbirlerle” korumalarını talep etti.

Daha önce Airbus, bu yıl içinde en büyük siparişlerinden birini almayı duyurmuştu: Vietnam merkezli VietJet Air’in 100 adet tek koridorlu A321neo siparişi… Bu sipariş, bu yılın en büyük siparişi olarak kayıtlara geçmişti; Airbus geçen ay 78 adet uçak teslim etmişti.

10 Ekim’de verilen bu sipariş, Haziran ayında Paris Havacılık Fuarı’nda imzalanan bir niyet mektubunun ardından geldi. Airbus, tek koridorlu A321neo uçaklarının fiyat detaylarını paylaşmasa da, bu siparişin muhtemel değerinin yaklaşık 13 milyar dolar olduğunu belirtti.

Airbus, Orta Doğu bölgesindeki uçak filosunun 2044 yılına kadar iki kattan fazla artarak 3.700 uçağa ulaşmasını öngörüyor.

Muhabir: Muhammed Mahsum Tuna