CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in “bir kahve zincirini neden boykot ettiğini bile bilmediğini” itiraf ettiği ardından yanlışlıkla listeye aldıkları 3 firmayı listeden çıkardıklarına dair açıklaması, kampanyanın ne kadar plansız ve yüzeysel yürütüldüğünün göstergesi olarak değerlendiriyor. Dahası, irmaların hızlıca listeye dahil edilip çıkarılması, boykotun ideolojik mi, ekonomik mi yoksa sadece gündem odaklı mı olduğu konusunda soru işaretlerini artırıyor.
Yeni yayınlanan “boykotyap2025.com” sitesinde listelenen markalar da bu kafa karışıklığını yansıtıyor. Bazı küresel zincirlerin yer almaya devam ettiği listede, İsrail ile doğrudan ticari ilişkisi olan veya lobilerle bağı bilinen pek çok firma yer almazken, yerli üreticilere yönelik boykot çağrıları kamuoyunda rahatsızlık uyandırıyor.
CHP’nin bu yaklaşımı, bazı çevrelerce "yerli üreticiyi cezalandıran ama İsrail'e alan açan bir tutum" olarak niteleniyor.




