2024-2025 eğitim-öğretim yılı başlayalı bir ay oldu. Ama hala öğretmen ataması yapılmadı. Öğretmen bekleyen birçok okul, öğretmenlik formasyonuyla alakası olmayan fakülte mezunu ücretli öğretmenlere teslim edilmiş durumda, atanmayı bekleyen öğretmenler, göreve başlamadan birçok sağlık sorununu yaşayacağa benziyor.
Eğitimde amaç; akademik bilgi transferiyle beraber aynı zamanda ahlakça yüksek, üstün karakterli ve marifetullahı esas alan nesli yetiştirmek olmalı.
Eğitim ve öğretimin temel amacı, neslimizi yetiştirmektir. Bir başka ifadeyle kendi medeniyetimizin insanını inşa etmektir. İnsanımız bilgi, ahlâk ve gezegenimizin en üstün insanı olmalıdır. Eğitim kurumları sadece öğretimin sağlandığı yerler olarak değil, aynı zamanda şahsiyet kazandıran, kişilik oluşturan, üstün karakterli, ufku geniş ve memlekete aidiyeti yüksek sorumlu bireylerin eğitildiği yerler olarak düşünülmelidir.
 İnançlı, memleket ve millet aşkıyla halka hizmeti, Hakk’a hizmet anlayışını taşıyan, merhametli, insanlık sevgisi taşıyan, ruh sahibi her varlığı önemseyip eziyet etmeyen, onları koruyan, yaratıkların tümüne insanî bir gözle bakan, çalışkan, bilgili, çok cepheli, yeteneğinin kapasitesini sonuna kadar kullanan, teoride en derin, pratiğe de mümkün olduğu kadar en uyumlu bir nesil yetiştirme, eğitim ve öğretim programının amacını oluşturmaktadır. Bu nesil, hep tek tip ve tek boyutlu bir zihin ve ruh sahibi olacak şekilde yetiştirilmeyip, eleştiri, diyalog, insanca tartışma gibi aydın olmanın özelliklerini kullanmasını bilen, karşısındakinin hakkını teslim eden bir ahlâk yapısına kavuşturulmuş olmalıdır. Ruhu, zihni ve ahlâkı tam anlamıyla gelişmiş ve bunlar arasında denge ve uyum sağlamış insan tipinin, medeniyetimizin geçmişte ideal örneklerini bolca sergilediği insanımızın çağdaş bilim, teknoloji ve sanat imkânlarıyla da donatılmış yenisini ortaya koyma demektir bu eğitim ve öğretim anlayışı.
 Üstad Bediüzzaman’ın dediği gibi eğitimin amacı dünya ve ahiret ayrımını yapmadan, kişilik parçalanmasına yol açmadan, iki hayatı birlikte ele alacak insanın mahiyetinin nereden geldiğinin ve nereye gittiğinin vurgusunu tam yapmalı. (Nursi, İçtimai Dersler, 411)
Eğitim ve öğretimin diğer amacı, insanımıza, gerek kendisinin ve ailesinin geçimini sağlaması, gerekse millet ve yurdun güvenlik içinde gelişmesinde katkısı olması açısından verilecek meslekî öğretim ve eğitimin düzenlenmesidir.
Öğrenciye bilgi aktarırken bilginin kavratılması ve yedirilmesi gerekir. Üstadın ifadesiyle hazm olunmayan (içselleşmemiş) bilgiyi vermekten kaçınmak gerekir. (Nursi, Mektubat, 535)
Eğitim sistemi "eğitim" kelimesinden başlayarak terimleriyle, bilgi kaynaklarıyla, tanımlarıyla ve örnekleriyle baştan sona sorgulanmalı, Fransız eğitim sisteminin kabul edildiği 1867’den bu yana eğitimde kaybedilen bütün İslamî değerler, eğitim sistemine yeniden kazandırılmalıdır. Bununla kastedilen, mekânda ve araçlarda geriye dönüş değil, bütün unsurlarda batı taklidinden kurtulmak ve çağın gereklilikleri doğrultusunda eğitimi yeniden düzenlemek, tanzim etmektir.
Hedef yeniden “MAARİF”e ulaşmaktır.