Pazartesi günü ilk ders zili çalacak. Bir milyon`u aşkın Öğretmen ve yaklaşık 18 Milyon evladımız ders başı yapacak. Her yıl olduğu gibi bu yılda laik çevreler bir bahane ile eğitim konusunu tartışmaya açıp, karma eğitim noktasında ısrarlarını tekrarlıyorlar.
Öncelikle şu hususun altını çizelim. Türkiye`de eğitim sistemi inanç, bilimsel ve pedagojik bir ilkeden ziyade ideolojik bir dayatma üzerinde kurulmuştur. Bu dayatma ile toplumu inanç ve medeniyetinden uzaklaştırıp batıya entegre etmek amaçlanmıştır.
Peki, toplumumuza dayatılan bu eğitim sistemi bize ne getirdi? Yüz yıldır hangi bilim adamları yetiştirdi? Toplumumuza veya İnsanlığa hangi katkıyı sağladı?
Bu soruların hiçbirine müspet bir cevap veremiyoruz maalesef. Bilakis öğretici-öğrenci çatışması, genç nesillerin birbirine düşman oluşları ve gayrı insani birçok felaketlerden örnekler verebiliriz.
Oysa inanç ve medeniyetimize göre Eğitim; Eşrefi mahlûkat olan insanın emrolunduğu şekliyle Allah`a kul olduğunu öğrenmesi, yerine getirmesi ve topluma anlatmasıdır. Bu eğitimle yetişen toplum, bünyesinde pek çok bilim adamı ve insanlığa yön veren mütefekkirler yetiştirmiştir. Farabi, Gazali, İbn-i Sina, İbn-i Rüşd ve Harezmi bunlardan sadece birkaçıdır.
Gelelim eğitim sistemimize. Başta şunu söyleyelim, mevcut eğitim sisteminin neresinden tutarsan elinde kalıyor. Bazı alanlarda iyileştirmeler yapıldığı zaman bu sefer laik çevreler kıyameti koparmakla tehdit ediyorlar.
Son örneği, MEB`in okulların açılması ve kapanmasına ilişkin esaslarının düzenlediği yönetmenlikte bazı liselerde karma eğitime ilişkin yaptığı değişikliktir. Bu değişiklikten hemen sonra laik çevreler vaveyla kopararak kamuoyunda farklı bir algı oluşturmaya çalıştılar.
Bu çerçevede CHP Genel Başkan Yardımcısı Yıldırım Kaya, “Biz kıyameti koparmaya hazırız. Karma eğitimi kaldırırsanız bu ülkede kıyameti koparacağız” diyor. Gerekçesi ise: Mustafa Kemal`in Cumhuriyeti ile ve onun eğitime verdiği önemle laik, demokratik, bilimsel ve çağdaş eğitimle oynamaya kalkışılıyormuş.
Güler misin? Ağlar mısın?
Şimdi bu çevreye; “Karma eğitim daha verimsizdir” desek inanmazlar. “Eğitimin inanç boyutunu” anlatsak gerici(!) diyecekler. İşin “Bilimsel yönünü” analiz edersek, biz daha iyi biliyoruz diyecekler. Bizde onların taklit etmeye çalıştıkları batı ülkelerin araştırma neticesini onlara hatırlatalım.
İngiltere Ulusal Eğitim Araştırmaları Kurumu; 2954 Lise üzerinde yaptığı araştırmada kız ve erkek öğrencilerin ayrı okullarda eğitim görmesiyle daha kaliteli bir öğrenim aldıkları saptandı.
ABD`nin Stetson Üniversitesi`nin yaptığı bir araştırmada; Karma okullardaki başarı oranı % 55`lerde kalırken, karma olmayan okullardaki başarı oranının % 85`lerde olduğu gözlemlendi.
Avusturya Eğitim Araştırmaları Konseyi`nin 270 bin öğrenci üzerinde 6 yıl boyunca yaptığı araştırma neticesinde karma olmayan okulların, karma eğitim veren okullara nazaran %22 oranında daha başarılı olduğu gözlemlendi.
Şimdi size söylüyorum, ey “Kıyameti koparacak olanlar” ve ey Batı`yı kendine pusula olarak kabul eden zevatlar. Bakın Batı bile diyor ki Karma Eğitim eğitimin önünde engeldir.