Bismihi Teala
Değişimden bahsediliyor…
Müfredat iyileştirmesinden…
Seyreltilmişlikten vs.
Lakin değişmeyen, sınav odaklı eğitim.
Başka deyişle test odaklı eğitim sistemi…
Klasik test usulüyle,
sosyal beceri, ilgi, yetenek ölçülüyor mu?
Bireydeki asıl eğilim test ediliyor mu?
Gönül rahatlığıyla “evet” demek zor.
Milyonlar, tek tipçi sınav cebriyle sınanıyor.
Pardon! Dayatılıyor.
Sistem, aile ve çevre ekseninde gelişen rekabette bulur kendini.
Koşu parkurunda herkesi aynı zeminde yarıştırmak ne kadar adaletli?
Doğru olan, bireyi ilgi ve istidadı yönünde test etmek değil midir?
Eğer sen yıllarını aldığın bireyi tanımamışsan,
Olanakları sunmamışsan,
Çoklu ölçme yöntem-teknikleriyle ölçmemişsen
Yapacağın değerlendirme ne kadar tutarlı olacak?
Şablonu belli, ezbere dayalı testle sınav yapma kolaycılığı
sahiden yegâne çözüm mü?
Eğitimi rafa kaldıralı yıllar oldu.
Doğrusu kimsenin umurunda da değil.
Zihinler test çöz(dür)meye, dayalı olunca.
Marifeti, basılı kaynak kitap bitirmede,
özel ders gördürmede,
dershaneye göndermede bulunca,
eğitime zaman, fırsat mı kalır.
Sınavların ardı arkası kesilir mi hiç.
LGS, YKS, KPSS vd.
Paçayı sıyırana ne mutlu!
Altta kalanın canı çıksın!
Gelelim ahirine;
karalanan kolilerce kitabın akıbeti çöp konteynerlerde…
Ezberlenen bilgi yığını buharlaşma tepkimesinde.
Önemlisi yaşanılmayan çocukluk ve gençlik…
Buharlaşıp uçuşan hayaller, yara alan geleceğe ilişkin umutlar.
Siyah, beyaz ikircikliğiyle gri bireyler yetişmez.
Gri bireyleri de ortaya çıkarmak sistemin görevi değil midir?
Ne diyelim galiba işsiz diploma, günümüz gençliğinin makûs talihi…
Özetle eğitimden yoksun öğretimin,
ezbere dayalı sistemin,
oyalama merkezi okulların,
sınavdan sınava alınan bilginin
yarardan çok zararını müşahede etmiyor muyuz?
Kalın sağlıcakla…