Bismihi Teâlâ

   Okullarda genel olarak bir sonraki eğitim öğretimde okutulmak üzere seçmeli derslere ilişkin ocak ayında bilgilendirme yapılmaktadır. 2022-2023 eğitim-öğretim yılı için seçmeli ders işlemleri süreci başladı. Bu ayın 21’ine kadar sürecektir.

  Ailelerin kendi kendilerine sorması gereken sorular yok mudur?

-BİR: Velisi olduğu çocuğuna yeterince rehberlik edebiliyor mu?

-İKİ: Seçmeli dersler listesine bakıp inceledi mi?

-ÜÇ: Tercihi yaptığı derslerin takipçisi olabiliyor mu?

Peşinen söyleyelim, burada ciddi sıkıntılar ve ihmalkârlıklar vardır.

Sıkıntı sadece ailelerle sınırlı değildir tabi ki!

Bu sadece kazın bir ayağı.

Kazın diğer ayağı:

Seçmeli dersleri okutacak öğretmeni bulma sıkıntısı.

Hal böyleyken ne yazık ki; isabetli seçim yapılamıyor.

Kimi veliler de umduğunu bulamıyor.

Bu da inisiyatifi okul idarelerine bırakıyor!

Bu boşluktan istifade ederek;

Okullar da zorunlu derslere takviye olabilecek ders seçimine giriyor çoğu kez…

Diğer deyişle matematik, fen, İngilizce derslerinin alt dallarını seçme yoluna!...

Buna da galiba “zorunlu seçmeli ders” tabiri dense yeridir.

Kısacası engeller vardır. Ancak okul idaresinin izin verdiği/müsaade ettiği dersleri seçebiliyorsun.

  Seçmeli dersler listesine 2012 yılında “Yaşayan lehçeler ve diller” dersi kondu.

İlk yıl büyük bir iştiyakla binlerce aile seçti.

Pek çok şeyi yüzümüze gözümüze bulaştırdığımız gibi, ne uygulama sahası buldu ne de samimiyet testi!...

Oysaki atılan adımlar ayağı yere basacak türde olsaydı, önemli bir kazanım elde edilebilirdi.

Kürt dili mezunlarına iş, istihdam, atamaya dönük kontenjan açılmalıdır.

Açılan kontenjanlar bir elin parmağını geçmiyor.

Bu ciddi ciddi sorgulanması gereken bir mesele…!

 Aileler seçmeli dersleri önemsemelidir.

Bilinçli davranılmalıdır. Özellikle çocuğun ihtiyacı olan alanları tercih etmelidir.

Peki, ne yapılabilir; ebeveynlerin yok mudur ödevleri?

-ÖDEV BİR: Veliler sınıf gruplarında ortak bir anlayış geliştirebilir.

-ÖDEV İKİ: Seçmeli derslerin seçiminde öğrencinin ilgi ve becerisi göz önünde bulundurabilir.

-ÖDEV ÜÇ: Bir seçmeli dersin seçimi için sınıfın tamamının tercihi gerekmez.

-ÖDEV DÖRT: En azından seçtikleri dersin sisteme girmesini takip etmelidir.

    Okullar bu işi savsaklamasa; velinin, öğrencinin iradesine azıcık saygı gösterse mesafe kat edilebilir.

Âcizane;

Din, Ahlak ve Değerler kapsamında Kur’an-ı Kerim ve Peygamberimizin Hayatı öncelik tercihimiz olamaz mı?

Dil-anadil-dersini seçme duyarlılığını, böyle bir farkındalığı arttırmak adına sivil inisiyatifler rol oynayamaz mı?...

Siyasi partiler vd. gündem yapamaz mı?...

  Bol alternatif güzel ve hoş da;

Uygulanmaya geçmedikçe, sunulan seçeneklerin kıymeti harbiyesi olur mu?

Hiçbir maslahat toplumun maslahatının üstünde olamaz, olmamalı!

Ah! Müspete ilişkin konuşulanları pratiğe geçirmemeyi vaat mi etmişiz?

Kürtçe de bir deyim var

“évare bilbilo sıbé pişkulo” (Akşam bülbül, sabah atık)

 

Kalın sağlıcakla…