Bismihi Teala
İki binli yılların başında Güneydoğuya ilk öğretmenliğe başlamıştım.
Öğretmenlerin büyük bir bölümü Türkiye’nin farklı yerlerinden atanan heyecanlı bay/bayan çiçeği burnunda tüten kişilerden müteşekkildi.
Tabii ki o zamanlar ilkokul ve ortaokul öğretmenleri ilköğretim müfettişlerince yılda en az iki defa teftiş ediliyordu.
Şekil ve süsü önceleyen kimi öğretmenler sınıfı göz alıcı kartonlarla, süslü afişlerle, renkli renkli panolarla adeta şenlik alanına çevirirlerdi. Belki de mesaiyi ve o yüksek enerjiyi böyle estetiğe tüketmekle; uygulama-pratikte- yoksunluğu yaşardı.
Aslında işin özü;
Uygulanabilirliktir…
Uygulama sahasıdır…
Realitedir…
Uygulamada görülmeyen şeyi;
varmış gibi göstermek,
cilalamak,
Sözlerle süslemek başka deyişle şişirmek acaba tatminlik refleksi mi?
Ya da olmayan şeyi;
Olmuş gibi göstermek,
Laf cambazlığı mı?...
Geçen gün bakanlık uzaktan eğitim kapsamında EBA TV, çevirim içi dersler, ders videoları kapsamında
23 Mart 2020/1 Ocak 2021 dönemleri kapsayan 2020 yılı faaliyet raporu yayımladı.
Bakan’a göre her şey tıkır tıkır işliyor. Her şey yolunda!...
Nicelik yönünden marifet ve maharet üst düzeyde iddiasıyla…
Sayısal verileri göz kamaştırtırcasına…
Milyarlarca tıklanma sayısıyla rekorları egale eden eğitim web sitesinin ağıyla…
Toplumun her kesimine fırsat ve imkân olanağı sağlarcasına kulağa hoş gelen pek çok şey!

Kapsamlı bir yoklama yapıldı mı sahiden?
Açık ifadeyle öncelikle kırsal kesimden;
Ebeveynlerden dönüt alındı mı?
Dezavantajlı öğrenci kesiminden geri bildirim alındı mı?
Öğretmenlerden dönüt alındı mı?
Sadece kırsal kesim mi? Tabii ki hayır!
Kırsaldan kente tüm kamuoyunu ilişkin,
Ebeveyn, öğrenci, öğretmen, idarecilerden geri bildirim alındı mı?
Mutfağın içerisinde ki eğitimin en önemli paydaşları bu kesimdir.
Bırakın notu onlar versin.
Gayrısı;
Nesnel değil öznel bir değerlendirmeden ibaret olmaz mı?
Şu var ki;
Küresel pandemi karşısında uzaktan eğitimin gündemde olduğu bu zemin ve zamanda,
dijital eğitimin varlığı görmezden gelinemez.
Ancak;
Toplumun eğitim düzeyi,
Ekonomik koşullar,
Fırsat ve imkân denkliği,
Eğitimcilerin özverililiği
Öğrenciyi isteklendirme gibi iç ve dış faktörler en az dijital kaynaklar kadar önemlidir.
İşte bu alt zemini sağlamadığımız sürece dijital kaynaklar ırak kalır.
Özetle; uygulama sahasında görülmeyen tatbikte vücut bulamayan her ne olursa olsun amaca hizmet edemez. Asıl marifeti nicelikten çok nitelikte aramak gerekmez mi?

Kalın sağlıcakla…