İslam'ın önerdiği çalışma metodu siyasetten önce eğitimden başlamayı esas almaktadır. Zira fertler eğitimle olgunluğa erişmeden siyasetin olgunluğa erişmesi, fertler düzelmeden siyasetin düzelmesi mümkün değildir. İslam'ın siyasete bakışına baktığımızda şu iki ilkeyle karşılaşmaktayız; bunlardan biri, "insanlar krallarının (yöneticilerin) dini üzeredir" ilkesi, diğeri ise "Nasıl olursanız, öyle yönetilirsiniz" ilkesidir. Birincisi siyasetin önemine işaret ederken; ikincisi ise eğitimin önemine, hatta siyasetten önce geldiğine işaret etmektedir. Bu iki ilkeye göre insanların düzelmesi yöneticilere, aksine yöneticilerin düzelmesi de insanların düzelmesine bağlıdır. Bu iki ilke ilk bakışta bir kısır döngü oluşturabilir, ancak hakikatte biri diğerinden ayrılmaz birbirini tamamlayan ilkelerdir. Evvela esas olan insanların düzelmesiyle yöneticilerin düzelmesidir. Bu da ancak eğitim ile kalıcı ve köklü hale gelebilir. Buna karşılık yöneticinin düzelmesiyle insanların düzelmesi ise çoğu zaman çıkar ve menfaate dayalı olup köklü ve kalıcı bir düzelme değildir. Ancak şu var ki insanlar düzelse bile ardından bu durum siyasetin gücü ile birleşmeden ve yöneticiler düzelmeden bu durum tam olarak kalıcı ve etkili hale gelemez.  

Eğitimden kastımız elbette ki temeli ve çerçevesi İslâm olan bir eğitimdir. Bu eğitimin başı sağlam inanç, ortası güzel ahlak ve sonu dünyayı İslami bir bakış açısıyla okumayı öğreten bütün ilim ve bilim dallarıdır. Böyle bir eğitimin gerçekleştirilmesiyle insanlar, insanlardan oluşan aileler, ailelerden oluşan toplum ve toplumu yönlendiren medya, bilim, sanat ve eğitim kurumları düzelmiş olur. Böylece güçlü ve doğru İslâmî bir siyasetin önü açılmış olur. Aksi takdirde eğitimsiz bir siyaset nifak, yandaşlık, çıkarcılık, taassup ve İslâmî ilkelere uymayan siyasi adımlar meydana getirir. Böyle bir siyaset şahıslara bağımlı olarak gelişir veya geriler, kurumsallaşıp kalıcı bir hale gelemez.

Dolayısıyla günümüzde İslâmî sahada çalışanların önceliği eğitim olmalıdır. Zira toplumun ve siyasetin İslamileşmesi bağlamında kalıcı sonuçlar doğuracak olan siyasetten önce eğitimdir. Eğitim olduktan sonra ancak siyaset etkili sonuçlar doğurabilir. Eğitimin İslamileşmesi ve Müslümanların eğitimli hale gelmesiyle siyasetin İslamileşmesi daha mümkün hale gelecektir.