VAN- Geçtiğimiz gün Van'ın Hacıbekir Mahallesi'nde 6 yıldan beridir telefon hatlarının olmadığı ortaya çıkmıştı. Telefon hatlarının olmayışı nedeniyle büyük sıkıntılar yaşadıklarını dile getiren mahalle sakinleri, Türk Telekom yetkililerine seslenerek bu sorunun bir an önce çözülmesini istemişti.

Gündeme gelen bu haberin ardından Van'da sadece Hacıbekir Mahallesi'nin değil, bir çok mahallenin de aynı dertten muzdarip olduğu ortaya çıktı.
İLKHA'ya ulaşan Bostaniçi Mahallesi sakinleri de 1 yıla yakındır telefon ve internet hatlarının olmadığını söyleyerek yetkililerin kendilerine "Sizin mahallede kablo hırsızlığı çok oluyor. O yüzden oraya kablo döşeyemeyiz. Döşediğimiz kablolar pahalı olduğu için bunun masrafını abonelerden çıkaramıyoruz." gibi bahaneleri ileri sürdüklerini iddia ettiler.

Yaklaşık bir yıl önce gelen şikayetler üzerine mahallelerinde çalışma yapıldığını söyleyen mahalle sakinlerinden Bedrettin Keve, yapılan çalışmaların ardından internet hattı için abone olduklarını belirtti.
Kabloların bağlanmasının ardından sistemde bir hata olduğunun farkına varıldığını aktaran Keve, Telekom yetkililerinin bunun için ilgili yerlerle irtibat kurmaları gerektiklerini anlattı.
Keve konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Kablolar hem çalınıyor hem de çok pahalı yapamayız!"
"En büyük ağabeyim arıza nedeniyle ilgili kurumla görüştü. Oradaki yetkililer de; 'Biz kabloları yeni bağladık, Çalınmış. Yapmayız" demişler. Ağabeyim de bunun üzerine aboneliği iptal ettirdi. Aradan birkaç gün geçtikten sonra bir diğer ağabeyim başvurmaya gitti. Yine aynı şeyleri söylemişler. Bunun yanında kabloların çok pahalı olduğunu, bunun masraflarını da oradaki abonelerden çıkaramadıkları bahanesini ileri sürmüşler.

"Hiçbir sonuç alamadık"
Belli bir süre geçtikten sonra gerekli mercilere şikayet dilekçesi yazdım. Bundan da bir sonuç çıkmayınca kendim gittim. Beni arıza servisine yönlendirdiler. Orada Özgür bey isminde biriyle görüştürdüler. Bana o bölgede çalıntı sorununun olduğunu ve aynı sorunun Van'ın birçok mahallesinde olduğunu söyledi. Hatırladığım kadarıyla 17 mahallenin olduğunu söylemişti"
Bunun üzerine yetkililere, "Bu sorun hiç düzeltilmeyecek mi?" "Hırsızlar kabloları çalmışsa bizim suçumuz ne" sorularını yönelttiğini kaydeden Keve, "Merkezden bize gerekli eşyalar gelmezse biz yapamayız, dediler. Son olarak 2-3 ay içinde belki yapılır dedi. Ama şu ana kadar bir gelişme yok" ifadelerini kullandı.

"Hırsızların cezası bize çektiriliyor"
Türk Telekom'un, hırsızların cezasını kendilerinden çıkarttığını anlatan Keve, "Hırsızların yaptığı bir olayın cezasını bizden çıkarmamalı gerekir. Telekom'un yapması gereken hırsızlık olayında sonra ilgili yerlere başvurmasıdır.
"İnternetin olmaması nedeniyle çok sıkıntı çekiyoruz. Her evde öğrenciler var. Ödevleri noktasında internetten yararlanmamız gerekebiliyor. Bunun yanında hastane randevu işlemleri için de interneti kullanmamız gerekiyor. İlgili makamların bu konuyla ilgilenmesini istiyoruz. Bulunduğumuz yer Van merkez. Yani çok da ücra bir yerde değiliz. Hizmetin getirilmesi için de şartlarımız gayet uygun" şeklinde konuştu.
6 Aralık 2012 tarihinden beri Türk Telekom abonesi olduklarını söyleyen Mehmet Şen ise, tepkisini şöyle dile getirdi:

"Verilmeyen hizmetin ücreti alınıyor"
"O günden beri kablo hırsızlığından dolayı Telekom'dan internet hizmeti alamıyorum.buna bağlı olarak her ay 17, 5 lira fatura parası ödüyoruz. Aboneliğimizin iptal edilmesini istediğimizde 1 yıl taahhütlü olduğu için kabul edilmiyor. Hiç hizmet almadan para ödüyoruz. Kablo hırsızlığına bahane gösteriyorlar. Suçlu bir insanın hatasını ben niye çekiyorum? Her halükarda hizmetin yapılması lazım. Telekom'un arıza bölümüne defalarca başvurdum; ama buna rağmen hiçbir yetkili bir çalışma yapmadı. Devir internet devri ve biz bu hizmetten yararlanamıyoruz" ifadelerini kullandı.

Telekom çalışanları itiraf etti
Öte yandan şikâyetler üzerine yetkili biriyle görüşmek için Türk Telekom Arıza Müdürlüğüne giden muhabirimiz çalışanlara, mahallelerdeki sıkıntıları bildirmesi üzerine Telekom çalışanları, yaşanan hırsızlık vakalarından dolayı hizmetin götürülmediğini itiraf etti.
Yetkililer cevap vermekten kaçınıyor
Ayrıca Konu ile ilgili yetkili operatör müdüründen randevu alan muhabirimizin randevu saatinde Telekom'a tekrar gidince operatör müdürünün belirtilen saatte orda olmaması dikkat çekti.
Kendisiyle iletişime geçmek için numarasını istediğimizde Telekom çalışanları numarayı vermezken, muhabirimizin irtibat için bıraktığı numaraya da şu ana kadar herhangi bir dönüş yapılmadı.
(Fırat Arslan-İLKHA)