İsrail'in Gazze'deki saldırılarının ardından İsrail'e destek veren birçok firmaya yönelik dünya çapında boykot kampanyası başlatılmıştı. Katliamcı İsrail rejimini destekleyen firmaların başında gelen Coca Cola ve McDonald's da boykot edilen firmalar arasında yer aldı... Peki boykotlar işe yaradı mı?

Coca Cola ve McDonald's ne kadar zarar etti?

McDonald's İsrail sosyal medya hesaplarından İsrail ordusuna ücretsiz yemek sağladığını duyuran fotoğraflar paylaşmış, ardından büyük bir boykot kampanyası başlatılmıştı. 

Yüzden fazla ülkede 40 bin 275 restoranı bulunan McDonald's 2022 mali yılında 23,1 milyar dolar gelir elde etti.  Boykot sonrasında McDonald's hisselerinde keskin bir düşüş yaşandı. McDonald's CEO'su Chris Kempczinski, Ortadoğu'daki İsrail karşıtı boykotun satışlarını ciddi şekilde etkilediğini söyledi.

COCA COLA'NIN SATIŞLARI DÜŞTÜ

CCI tarafından KAP'a yapılan 2023 yılı raporuna açıklamaya göre, boykot sonrasında Coca-Cola'nın Türkiye satış hacmi yıllık bazda dördüncü çeyrekte yüzde 21,8 düştü.

Coca Cola İçecek'in (CCI) açıklamasında şu bilgiler verildi:

Türkiye'de yıllık bazda %5,1; dördüncü çeyrekte ise %21,8 hacim düşüşü kaydettik. 4Ç23'te bir önceki yıla göre yaşanan hacim gerilemesi, çoğunlukla maaş artışları öncesindeki düşük satın alım gücünden ve Orta Doğudaki siyasi huzursuzluğa yönelik hassasiyetler nedeniyle tüketicilerin harcama iştahının azalması ve buna mukabil hususi olarak seyrelttiğimiz pazarlama kampanyalarından kaynaklanmaktadır.