BİNGÖL-Bingöl-Diyarbakır yolunu keskin virajlar ve rampalardan arındırmak ve dağları yarmak için patlayıcılar ile birlikte iş makineleri kullanılıyor.
Diyarbakır-Bingöl-Erzurum arasında devam ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğünün başlattığı yol çalışmaları çerçevesinde, Tapantepe mevkiinde yoğun bir şekilde çalışan ekipler, dağ ve kayalıkları kaldırmak için zeminin kaya olduğu yerde dinamit kullanıyor.
Genç-Diyarbakır karayolunda 74 metreye kadar varan yarmalar yapılarak Güneyi Kuzeye bağlayacak duble yolun 2014 yılının sonuna kadar bitirilmesi planlanıyor. Ekipler bir yandan kayaları patlatıp iş makineleri ile hafriyatı dolgu yapılacak yere götürürken, bir yandan da üst yapıyı hazırlamaya çalışıyorlar.
Konuyla bilgi veren yüklenici firmada çalışan Mühendis Ergün Elçi, "Karadeniz'i Güneydoğu'ya ve Doğu Anadolu'ya bağlayan en büyük arterlerden bir tanesi, bir parçası bu yol. 2011 yılında bu proje başladı. 2014 yılı sonunda bu projeyi bitirmeyi hedefliyoruz. Çok büyük yarmalarımız var burada malzemeyle alakalı. Büyük yarmaları patlayıcılarla ortadan kaldırıyoruz. 74 metrelik büyük yarmalar var. Kazı ve dolgu çalışmalarımız devam ediyor. En iyi ve kaliteli bir şekilde hizmet etmeye çalışıyoruz." dedi.
Tüm ekipleri ile beraber durmadan çalıştıklarını ifade eden Elçi, "Kendimize ait roklarımız var, deliyoruz özellikle. Ve daha çok patlatma yapıyoruz. Bu deldiğimiz yerlerle ilgili, kendi makinelerimiz, eskortörlerimiz ve dozerlerimizle bu malzemeleri yükleyip dolgularımıza taşıyoruz. Kademeli bir şekilde sıkıştırmalarımızı yaptıktan sonra üst yapıya geçiyoruz. Yolumuzu bitirmeye çalışıyoruz." ifadelerini kullandı.
Elçi daha sonra şunları söyledi: "2 ayrı firmanın çalıştığı Bingöl-Genç Tapantepe ve Karlıova da devam eden yolun 2014'te bitirilmesi planlanıyor. Kışın yolların kapanması ve kazaların olmasının önüne geçilecek. Ayrıca kesilen virajlar sayesinde Diyarbakır-Bingöl karayolu 6,5 kilometre kısalacak. Bu projenin toplam maliyeti 54 milyon TL'dir." (Nihat Kanat-İLKHA)