KONYA- Su arızalarıyla ilgili ihbarların alındığı Alo 185 Çağrı merkezine ulaşan ihbarları değerlendiren KOSKİ ekiplerinin 20 dakika içinde gerekli müdahaleyi yaptıkları belirtildi.
Alo 185 Çağrı Merkezi ile su arıza ekibi arasında kurulan elektronik koordinasyon sayesinde Konya sınırları içinde bulunan ana hattan, abonelerin sayaç girişlerine kadar olan kısımlarda meydana gelen her türlü arıza ve patlakların tamir edilmesinin yanında, su şebeke ve abone hatlarında eskimiş, yıpranmış, kullanılmaz durumdaki şebeke borularının yenileriyle değiştirilmesini sağlayarak, abonelere kesintisiz, sağlıklı ve kayıpsız su ulaştırılmasını sağlıyor. 20 dakika içerisinde gerekli müdahaleyi yapan ekipler, abone hatlarında yapılan değişiklikleri, kullanılan malzemelerin ne olduğunu ve ne kadar süre içerisinde problemi çözdüklerini rapor halinde ilgili birimlere iletiyorlar. Daha sonra aynı bölgede yaşanan sıkıntıyla ilgili olarak istatistikî bilgiler paylaşılıyor.
"Önce kontrol, sonra ihbar" uyarısı
KOSKİ Genel Müdürlüğü'nden konu ile ilgili yapılan açıklamada, hizmetteki kalitenin daha da yükselmesi için abonelere de büyük görevlerin düştüğü bildirildi. Arızanın nereden kaynaklandığından tam emin olunması gerektiğine işaret edilen açıklamada, "Suyunuz akmıyor ise önce tesisatınızdaki vanalarınızı kontrol edin, sonra borcunuzun olup olmadığını 185'i arayarak öğrenin. Tesisatınızda bir arızayla karşılaştığınız durumlarda hemen vanalardan suyu kesin ve fazla sarfiyatı önlemeye çalışın." ifadelerine yer verildi.
Asılsız ihbarlarla boşa giden zamanın hizmetin geç ulaşılmasına sebep olacağına dikkat çekilen açıklamada ayrıca şu cümleler kullanıldı: "Asılsız ihbar sonucunda yapılan masrafların hepimizden çıktığını unutmayın. Haftanın her günü 24 saat hizmet veren ALO 185 telefon hattını su arızaları için aradığınızda, varsa abone numarasını, yoksa açık adresi vermeniz yeterli olacaktır. ALO 185'i arayarak; su kirliliği, su arızaları, kanal arızaları ve kaçak su kullanımından kaynaklanan fiziki su kaçakları hakkında ihbarda bulunabilirsiniz."(İlyas Yavuz - İLKHA)
KOSKİ'den su arızalarına hızlı çözüm
Konya Su Kanalizasyon İşleri(KOSKİ) Alo 185 Çağrı Merkezi ile su arıza ekibi arasında kurduğu elektronik koordinasyon sayesinde su arızalarına 20 dakika içerisinde müdahale ediyor.
13.09.2013 11:57:02 / Güncel