İSTANBUL- İçecekten kozmetiğe, medikal ürünlerden tesettür giyim ve hac malzemelerine kadar birçok `Helal Sertifikalı` ürünün sergilendiği `İstanbul Helal Expo Fuarı` dün kapılarını ziyaretçilerine açtı. Başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika olmak üzere birçok ülkeden ziyaretçi akınına uğrayan fuarı 20 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
200 markanın ürünlerini sergilediği fuar 8 Eylül`e kadar sürecek. Fuarın açılış konuşmasını yapan Bülent Arınç, yüzde 95`i Müslüman nüfus olan Türkiye`de helal gıda pazarının hızla büyüdüğünü ancak düzenlemelere daha erken geçilmesi gerektiğini dile getirdi.
Bir fincan KopiLuwak kahvesi 40 dolar
Fuarın en ilginç ürünleri arasında yer alan ve Endonezya`nın en pahalı kahvesi unvanını elinde bulunduran KopiLuwak markası helal sertifikası ile büyük ilgi gördü. Ürün, İslami usullere uygun olmasına rağmen üretim şekliyle dikkatleri üzerine çekti. Endonezya`nın köylerinde yaşanan Luwak isimli bir hayvanın dışkısından üretilen kahve fiyatı ile de dudak uçuklattı. Markanın direktörü Andı Budianto, ürünü kilosunu 400 dolardan sattıklarını belirterek "Singapur, Tayvan ve Çin pazarlarına ihracatımız var. Helal sertifikası ile ç Müslüman coğrafyaya da girmeyi planlıyoruz" dedi. Budianto ayrıca aylık kahve toplama kapasitelerinin 100 kilogram olduğunu belirterek "Son tüketiciye ulaşan fincan fiyatı 40 dolar" diye konuştu.
Sahteyi bulan barkod
Fuarda dikkat çeken bir diğer stant ise helal ürün tespit eden barkod uygulaması ile MTM şirketi oldu. MTM Satış Müdürü Ulaş Alan sistem hakkında şu bilgileri verdi: "Karekodlar ürünlerin üzerine yapıştırılıyor. Ürünü alan tüketici cep telefonuna indirdiği bir uygulama ile ürün üzerindeki barkodu okuyabiliyor ve ürünün sahte olup olmadığını anlayabiliyor." (Ali Fidancı- Enes Durmaz/ İLKHA)