Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre, sipariş iptalleri neticesinde tüketici mağduriyetine sebep veren firmalara yapılan denetimler neticesinde 2023 yılında 44 firmaya toplamda 78 milyon 530 bin 902 TL idari para cezası uygulandı.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Teknolojinin hızlı gelişimi, dijitalleşmenin yaygınlaşması, özellikle Covid-19 pandemisi sonrası yaşanan tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının da değişmesi ile birlikte elektronik ticaretin genel ticarete oranının her geçen gün arttığı gözlemlenmektedir.

2022 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109'luk artışla 800,7 milyar TL olarak gerçekleşti.

Bakanlığımız Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) 2022 Yılı verilerine göre ülkemizde e-ticaretin genel ticarete oranı 2019 yılında yüzde 9,8 iken 2020 yılında bu oran yüzde  15,7'ye, 2022 yılında ise yüzde  18,6'ya ulaşmıştır. Aynı zamanda 2022 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109'luk artışla 800,7 milyar TL olarak gerçekleşmiştir. Sipariş adedi ise 2022 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 43 artışla 3 milyar 347 milyon adetten, 4 milyar 787 milyon adede yükseldiği gözlemlenmiştir."

Bu yıl denetlenen 61 firmadan mevzuata aykırı uygulamaları tespit edilen 44 firmaya cezai işlem uygulandığı belirtilen açıklamada, "Ticaret Bakanlığı olarak, girdi maliyeti ve döviz kuru artışı gibi gerekçelerle ya da fiyat artışlarından yararlanarak daha fazla kar elde etme amacı ile ödemesi yapılan siparişlerin stokta bulunmama gibi gerekçelerle iptal edilmesi neticesinde tüketicilerimizi mağdur eden uygulamalar başta olmak üzere mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı kullanımında bedel iadesi ile teslim ve ifa yükümlülükleri sıkı bir şekilde denetlenmektedir. Bu kapsamda 2023 yılında denetlenen 61 firmadan mevzuata aykırı uygulamaları tespit edilen 44 firmaya toplam da 78 milyon 530 bin 902 TL idari para cezası uygulanmıştır." denildi. (İLKHA)