İki dev yatırımın İstanbul ulaşımına rahat bir nefes aldıracak. Avrupa ile Asya`yı deniz altından ikinci kez birleştirecek tünel projesinde çalışmalar hızlandı.Projenin temeli ise 26 Şubat 2011`de atılmıştı.
2015`te tamamlanacak tünel, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki seyahat süresini 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek.
Bir yanda kıtaları demir yoluyla bağlayacak Marmaray; diğer yanda deniz altından kara yoluyla geçişi mümkün kılacak Avrasya Karayolu Tüp Geçişi. Boğazın iki ucunu 106 metre derinlikte birleştirecek projede araçlar Yenikapı`dan giriş yapacak. Anadolu yakasında araçlar Haydarpaşa Limanı`ndan çıkacak.
Tünel Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki seyahat süresini 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, projeyle ilgili olarak "Bu projede raylı sistem yok. Araçlar geçecek. Bu kamuoyunda çok bilinen bir proje değil. Tamamen bizim planladığımız, hayata geçirdiğimiz bir proje özelliği de günde 150 bin araç geçecek her yöne" dedi.
TÜNELİ DEV MATKAP AÇACAK
Tüneli kazmak için yurt dışından dev bir matkap getiriliyor. Tüp geçidin tamamı 14 virgül 6, deniz altındaki kısmı ise 5 buçuk kilometre olacak.
Böylece Kazlıçeşme - Göztepe arası arabayla 15 dakikaya inmiş olacak. 2015`te, sürüş keyfini deniz altına indirecek olan Avrasya Tüp Geçidi, Marmaray`dan farklı olarak iki katlı tünel olarak planlandı.
Uzakdoğu’dan Batı Avrupa’yı birbirine bağlayacak kıtalar arası tünel boğazın 60 metre altından geçecek. Biri gidiş biri geliş olacak iki katlı tünel İstanbul’un ulaşımına büyük katkı sağlayacak.
Marmaray’la Üsküdar’dan binen vatandaş, 4 dakikada Sirkeci’de inecek. Trafik olmayacak. Tüp Geçit’te ise direkt Sarayburnu’ndan girip, Karaca Ahmet’ten çıkacak.”