HABER MRK - Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından oluşturulan ve Resmi Gazete'de yayınlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında e-fatura kullanması gereken şirketler, 1 Eylül 2013 tarihine kadar Gelir İdaresi Başkanlığı'na başvuru yapmak zorunda.
Geç Kalan Şirketler E-İmza ile Nasıl Başvuru Yapabilecek?
e-fatura uygulamasına elektronik ortamda e-imza veya mobil imza ile başvuruda bulunmak isteyen şirketlerin www.efatura.gov.tr adresi üzerinden işlem yapabilecekler. Yasayla e-fatura kullanması zorunlu olan veya bu hizmetten faydalanmak ve başvurusunu elektronik ortamda iletmek isteyen şirketlerin yetkilileri, öncelikle www.efatura.gov.tr portalında yer alan e-fatura başvuru formunu eksiksiz biçimde doldurmalı. Ardından sahip oldukları e-imza veya mobil imza ile bu formu onaylamaları yeterli olacaktır. Ayrıca, başvuru sonrası GİB'in e-fatura sistemini kullanmaya başlayacak şahıs şirketleri e-imzayla, diğer firmalar ise mali mühür ile faturalarını gönderebilecekler.
E-Fatura Nedir?
E-Fatura (elektronik fatura), Vergi Usül Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu'na göre, tutulması zorunlu olan faturaların elektronik ortamda oluşturulmasını, kaydedilmesini, saklanmasını ve ibraz edilmesini sağlayan Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yönetilen bir platformdur. E-imza ve mali mühür uygulamalarını içeren ve kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip olan e-fatura, içeriğin bütünlüğünü ve değişmezliğini garanti altına alarak, satıcı ve alıcı arasındaki iletiminin merkezi bir platform (GİB) üzerinden yapılmasını ve özellikle vergi kaçaklarının ve kayıplarının önüne geçmeyi amaçlıyor.