DİYARBAKIR- Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, Diyarbakır Ulaşım Ana Planı doğrultusunda ortak çalışmayı esas alan müzakere sürecini yeniden başlattı.
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi olarak 2004 yılından bu yana imar ve ulaşım mastır planlarını birlikte ele alarak planlamaya gittiklerini belirten Baydemir, Diyarbakır Ulaşım Ana Planı ile ulaşımın ihtiyaçlarını belirlemek üzere 30 bin vatandaşla görüşmeler yaptıklarını, trafik sayımları gerçekleştirdiklerini, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler ürettiklerini söyledi.

Bu çerçevede kamu eliyle toplu taşıma hizmetine girdiklerini vurgulayan Baydemir, "300 minibüs, 100 özel halk otobüsünün dönüşümü ve tek çatı altında toplanması ile ilgili daha önceki yıllarda da çabalarımız oldu, belli bir aşamaya geldi ve maalesef kesintiye uğradı" dedi.

Hafif Raylı Sistem çalışmaları ihaleye hazır
Baydemir, "Hafif Raylı Sistem ile ilgili güzergâh dâhil tüm planlama çalışmalarını tamamlayarak ihaleye hazır hale getirdik. Kredi için İller Bankası'na başvurumuzu gerçekleştirdik, bir yandan kredinin çıkması için çabamızı sürdürüyoruz, diğer yandan da yap-işlet-devret modeli için girişimlerde bulunuyoruz" dedi.
Hafif Raylı Sistem'in gerçekleştirilmesi, mevcut toplu taşıma sistemini tek çatı altında, ortak güzergâha dâhil edilmesi, akıllı kart sistemi ile yürütme çabaları bulunduğunu söyleyen Baydemir, "Şu anda 300 minibüs, 100 özel halk otobüsü ile Diyarbakır'ın ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda ulaşımın modernizasyonu, konforu için kesintiye uğrayan müzakere sürecini yeniden başlatıyoruz. Bu amaçla kent dinamiklerinden oluşan bir müzakere komisyonu oluşturduk" ifadelerini kullandı.

Ekim ayında sisteme geçişi öngördüklerini belirten Baydemir, müzakerelerde özel halk otobüsleri ve minibüslerle şu konuları görüşeceklerini bildirdi:
-Toplu ulaşım hizmetinin sevk ve idaresinde, eşgüdümünün sağlanması için tüm toplu taşıma sisteminin tek çatı altında toplanması (şirket, kooperatif veya oda şeklinde)
-487 toplu taşıma aracın (belediye otobüsü, özel halk otobüsü, minibüs) tüm güzergâhlarda dönüşümlü olarak hizmet vermesini sağlanması
-Toplu taşıma hizmetinin tamamının akıllı kartla çalışmasının sağlanması
-Araçların 0-1 yaş grubu ve çevreye duyarlı hale gelmesinin sağlanması
-Tüm toplu taşıma araçlarının engelli erişimine uygun hale getirilmesinin sağlanması
-Toplu taşıma sisteminin saat esasına göre düzenlenmesi, kent içi trafikte gece geç saatlere kadar hizmetin verilmesinin sağlanması ve yurttaşın hangi saatte hangi aracın nereden geçeceğine dair bilgilenebileceği akıllı durak sisteminin oluşturulması
-Toplu taşımadaki tüm araç sürücülerin eğitimden geçirilmesinin sağlanması
-Toplu taşımadaki tüm araç sürücülerinin sigortalı hale getirilmesinin sağlanması
-Tüm toplu taşımadaki araçların bakım, onarım, yedek parça gibi ihtiyaçlarının topluca alabileceği bir sistemin oluşturulması.
Kesintiye uğrayan çalışmalarını tekrar başlattıklarını vurgulayan Baydemir, kooperatif yönetimleri ve üyeleri ile halkın destek ve katkılarını beklediklerini söyledi. (Emrullah Araz-İLKHA)