Adıyaman`da 112 Acil Servis hattını arayarak Kürtçe konuşanlar ile komuta merkezindeki Kürtçe bilen personel görüşerek vaka bilgilerini kaydediyor. Tüm nöbetlerde serviste Kürtçe bilen operatör görevlendirildiğini ve günlük ortalama 20 çağrıya Kürtçe bilen operatörlerin yanıt verdiğini anlatan Ambulans Başhekimliği Kalite Direktörü İsmet Arık, şöyle dedi:

"Adıyaman, coğrafi bölge ve kırsal kesimdeki nüfus yoğunluğu açısından 112`ye gelen ihbarlar arasından bazıları Kürtçe yapılmaktadır. Bunun çözümünü bulmak için her ekibimizde muhakkak Kürtçe bilen bir operatör arkadaşımızı görevlendirdik ve çağrıları bu şekilde karşılıyoruz. Türkçe bilmeyen hattımızı arayan insanlarımıza yardımcı olmaya çalışıyoruz."