İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu "Her namaz vakti için abdest tazelemek sünnet midir?" sorusuna yanıt verdi.

Fetvada, şu ifadelere yer verildi.

"Efendimizin (aleyhissalatu vesselam) her namaz vakti için abdest aldığına dair birden fazla hadis bulunmaktadır. Enes Bin Malik şöyle der: Resulullah (aleyhissalatu vesselam) her namaz için abdest alırdı (Buhârî, Vudû 54, No: 214). Tirmizî’de geçen aynı hadisin devamında, “Allah resulü abdestli de olsa abdestsiz de olsa” şeklinde bir detay bulunmaktadır (Tirmizî, Tahâret 44, No: 58). Sıhhati hususunda muhaddislerin farklı görüş belirttiği bir başka hadiste Allah Resulü (aleyhissalatu vesselam) şöyle buyurmaktadır: "Kim temiz (abdestli) olduğu halde yine de abdest alırsa Allah Teâlâ ona on sevab yazar" (Ebu Dâvud, Tehâret 32, No: 62). Bu rivayetlerin yanı sıra Efendimizin (aleyhissalatu vesselam) bir abdestle birden fazla namaz kıldığına dair rivayetler de bulunmaktadır. Suveyd (radıyallâhu anh) der ki: Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ile birlikte Hayber yılı yola çıktık. Sahba denilen yere ulaştığımızda Resulullah bize ikindi namazını kıldırdı sonra yedik ve içtik. Peygamber Efendimiz akşam namazı için kalktı, suyla ağzını çalkaladı, sonra bize akşam namazını kıldırdı ve abdest almadı (Buhârî, Vudû 54, No: 215). Halk arasında yaygın olan “abdest üzerine abdest, nur üzerine nurdur” rivayeti, İbn Hacer tarafından zayıf olarak değerlendirilmiştir (Fethu’l-Bârî I, 308). İlk abdest ile farz veya nafile bir namaz kılınmadığı sürece abdest tazelemek sünnet olmaz (Nevevî, el-Mecmû’ I, 382)."

(İLKHA)