İDDMİB'den yapılan açıklamada, demir ve demir dışı metaller sektörünün temmuz ayı ihracatı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,1 artışla 989 milyon dolara ulaştığı belirtildi.

Sektörün ocak-temmuz dönemi ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,8 düşüşle 7,4 milyar dolar olarak gerçekleştiği ifade edilen açıklamada, böylece demir ve demir dışı sektörünün, genel ihracattan yüzde 6 pay alarak sanayi sektörleri arasında en çok ihracat gerçekleştiren 6'ncı sektör olduğu ifade edildi.

Sektörün, söz konusu dönemde birim ihraç fiyatının ise 4,75 dolar olduğu aktarılan açıklamada, görüşlerine yer verilen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, sektörün temmuz ayında 142,4 milyon dolarla en fazla ihracatı Almanya'ya yaptığını, 50,8 milyon dolarla ABD'nin ikinci, 49,7 milyon dolarla İtalya'nın üçüncü sırada yer aldığını belirtti.

Tecdelioğlu, "Temmuz ayında, sektörün en çok ihracat yaptığı bölge olan Avrupa Birliği ülkelerine ihracat 517,8 milyon dolar olarak gerçekleşti. Ocak-temmuz döneminde alt sektör ihracatında en fazla ihracat 2,95 milyar dolarla alüminyum ürün grubunda oldu. Alüminyum sektörünü, 1,4 milyar dolar ile demir çelik mamulleri, 1,3 milyar dolar ile metal eşyalar ve 1,2 milyar dolar ile bakır ürün grupları takip etti." dedi.

Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında ihracat pazarlarını çeşitlendireceklerini aktaran Tecdelioğlu, yeni kazandıkları pazarlara yönelik yaptıkları çalışmaların ise meyvelerini toplayacaklarına duyduğu inancı kaydetti.

Bu süreçte en çok ihracat gerçekleştirdikleri hedeflerini artırdıkları Avrupa Birliği ülkelerinden siparişlerin de artmasını beklediklerini ifade eden Tecdelioğlu, "Ayrıca Suudi Arabistan, Mısır ve Körfez ülkeleriyle diplomatik iyileştirmelerin hızlanmasıyla ihracatımızın canlılık kazanacağını ümit ediyoruz. Hedef pazarlara Alım Heyetleri ve UR-GE projeleri ile sektörel ticaret heyetleri düzenlemeye, prestijli fuarlara milli katılımlar ve info katılımlar gerçekleştirmeye devam edeceğiz. Şimdiden 2022'nin aynı aylarına kıyasla daha fazla etkinlik gerçekleştirdik. İhracatın artması için yatırıma devam etmemiz gerektiğini biliyoruz. Yatırımı, dolayısıyla büyümeyi sürdürebilmek için ihracatçının krediye ulaşmasını kolaylaştırmalıyız." diye ekledi. (İLKHA)