BATMAN - Batman İl Sağlık Müdürü Dr. İhsan Bodakçi, 112 Acil Komuta Kontrol Merkezinin 2013 yılının 8.ayına kadar yapılan faaliyetler hakkında bilgiler verdi.
Bir günde 112 Acil Komuta Kontrol Merkezine 3 bin 500, bir ayda 105 bin ve 2013 yılının 8. ayına kadar ise 840 bin çağrı geldiğini ve bunların sadece yüzde 5'inin hizmet görüşmesi olduğunu belirten Bodakçi, geriye kalanların ise gereksiz aramaların olduğunu söyledi.
Gelen asılsız çağrıların kendilerini olumsuz etkilediğini ifade eden Bodakçi, "Bazen o kadar fazla asılsız çağrı geliyor ki gerçekte ihtiyacı olup da bizi aradığı halde ulaşamayan insanlar oluyor. Özellikle vatandaşın bu konuda bilinçli olması gerekiyor. İnsanlar bir gün 112'nin kendilerine de lazım olacağını düşünebilmelidir. Bir de bizim personelin moral motivasyonunu bozucu sapık aramalarda oluyor" dedi.
Bodakçi, en büyük sıkıntılarının 112 hatlarının gereksiz yere meşgul edilmesi olduğuna dikkat çekti.
112 modern hale geliyor
112'ye yeni bir sistem getireceklerini dile getiren Bodakçi, "Bugünden sonra yeni sistem getirerek 112'yi daha modern hale getiriyoruz. Özellikle vakalara çıkış süresini azaltmak için herhangi bir istasyonumuza giden çağrıda görevli personelin ambulansa binmesindeki süreyi kontrol altına alabilmek amacıyla görüntülü bir sisteme geçiyoruz. Bütün istasyonlarımızın giriş kapılarına kamera taktık. Kameralar dakika dakika kayıt alacak. İstasyona giden vakanın dakikası hangi saatteyse ve çıkış dakikaları hangi saatteyse o aradaki mesafeyi bulacağız. Eğer ki bazı istasyonlarda çalışmalar ağır işliyorsa personeli uyaracağız. Bu hayati önlemede çok büyük bir öneme sahiptir. Bizler için saniyeler dahi çok önemlidir" ifadelerinin kullandı. (M.Fatih Akgül - İLKHA)