Yap-İşlet-Devret (YİD) sistemiyle yapılan projelerin faydalarını anlatan Bakan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Taşımacılıkta, harcanan zamanı ve maliyetleri düşürdük, dış ticaretin etkinliğini artırdık, ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyetini oldukça azalttık. Marmara ile Akdeniz Bölgesi'ni birbirine bağlayacak Aydın-Denizli Otoyolu'ndaki yapım çalışmalarımız devam ediyor. Aydın-Denizli Otoyolu'nun devamına Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarını planlıyoruz. Bu otoyolların da tamamlanmasıyla 580 kilometrelik devlet yoluyla 6 ila 7 saat süren İzmir ile Antalya arasındaki seyahat 440 kilometreye ve 3 saatlik bir seyahat süresine inecek. Yapım çalışmalarının devam ettiği bir diğer yatırımımız Kuzey Marmara Otoyolu'nun Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy kesimi ve Sazlıdere Köprüsü'nün tamamlanmasıyla Kuzey Marmara Otoyolu Hasdal Kavşağı ile birbirine entegre olarak, İstanbul'un doğu-batı aksındaki mevcut ulaşım koridorlarına yüksek kapasiteli yeni bir alternatif güzergah oluşturuyoruz."

Devletin sağladığı imkanlar dahilinde yeni projeleri hayata geçirirken ekonomik anlamda maliyeti karşılayacak yeni formüller de bulduklarını, bu zorunluluğun gerektirdiği ekonomik formüllerin başında YİD modelinin geldiğini belirten Karaismailoğlu, bu modelle hayata geçirilen Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü örnek gösterdi. Bakan Karaismailoğlu, "Bu projenin bedeli yaklaşık 8 milyar dolar. 8 milyar dolarlık bir projeyi Bolu Dağı Tüneli gibi 17 sene içinde mi bitirmek Türkiye'nin işine gelir, yoksa bu projeyi finansal bir problem olmadan 3-4 yıllık sürede tamamlamak mı Türkiye'nin işine gelir? Aklıselim olan herkes elbette 3-4 yıl diyecektir. Tabii ki 3-4 yılda bitireceğiz ki o süreçte üretim, milli gelir artırılacak. 8 milyar doları ülke bütçesinden kısa zamanda veremeyeceğimiz için bu 8 milyar doları yatırımcı Türkiye'ye getirecek, bu projeyi tamamlayacak, tamamladıktan sonra da işletme süresi içinde bunun finansal geri dönüşümü için önemli bir kısmını kullanıcıdan alacaksınız. Yine, Yavuz Sultan Köprüsü'nü ele alalım. Bugün Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden günlük ortalama 130 bin araç geçiyor. Avrasya Tüneli'nden günde 70 bin araç geçmektedir. Yapılmasaydılar bu 200 bin araç Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehirler köprülerine yönelecekti, İstanbul trafiği tıkanacaktı, kilitlenecekti." değerlendirmesinde bulundu.