Google, Twitter, Facebook, Microsoft ve TikTok gibi teknoloji şirketleri, platformlarındaki yalan haber ve dezenformasyonla nasıl mücadele edildiğine ilişkin ilk raporlarını Avrupa Birliği'ne sundu.
Söz konusu raporlarda, platformların dezenformasyon aktörlerinin reklam gelirinin ne kadarının engellendiği, kabul edilen veya reddedilen siyasi reklamların sayısı ve değeri, sahte hesapların oluşturulması ve kullanılması gibi belirlenen manipülatif davranış örnekleri ile bilgilerin doğruluk kontrolünün etkisi hakkında veriler yer aldı.
Twitter yetersiz kaldı
Avrupa Birliği, Twitter'ın dezenformasyona karşı aldığı tedbirleri açıklayan raporunu yeterli bulmadı.
Uygulama kodunu kabul eden bütün platformların buna ilişkin raporlarını zamanında sundukları belirtilen açıklamada, Twitter'ın raporunda yeterli verinin yer almadığı ve bilgilerin doğruluğunu teyit etmeyi güçlendirecek taahhütler konusunda eksiklikler olduğu kaydedildi.
AB Komisyonu Başkan Yardımcısı Vera Jourova, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
Twitter'ın sunduğu raporun diğerlerinin gerisinde kaldığını görmek beni hayal kırıklığına uğrattı. Twitter'ın kurallardan kaynaklanan yükümlülüklerine daha ciddi bir bağlılık göstermesini bekliyorum.