İzmir-İstanbul Otoyol Projesi, Çandarlı Otoyolu, İZBAN gibi ulaşıma nefes aldıran birçok projede Bakanlığın imzasının bulunduğu kaydedilen açıklamada, “İZBAN hattı için Bakanlığımız tarafından yapılan yatırımın toplam tutarı yaklaşık 2 milyar 850 milyon dolardır. Toplam yatırım tutarına bakıldığında yüzde 70’in üzerindeki bir oranın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız tarafından yapıldığı görülecektir” denildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, İzmir’deki yatırımlara ilişkin yazılı açıklama yaptı. Türkiye’nin 81 ilinde olduğu gibi İzmir’de de yatırımların devam ettiği vurgulanan açıklamada, 2002 yılından bugüne kadar İzmir’in ulaşım ve iletişim altyapısına 48 milyar 569 milyon lira yatırım yapıldığının altı çizildi. İzmir’de şu anda devam eden projelerin yatırım bedelinin de 64 milyar 340 milyon TL’ye ulaştığı ifade edilen açıklamada, son 20 yıllık dönemde İzmir’e toplam 112 milyar 909 TL’lik yatırım kazandırıldığı bildirildi.

Karayolundan demiryoluna, havayolundan denizcilik sektörüne kadar ulaşımın her modunda İzmir’e değer katacak projelerin şehre kazandırıldığı ifade edilen açıklamada, “İzmir’de 430 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu yüzde 123 arttırarak 959 kilometreye ulaştırdık. 367 kilometreden aldığımız BSK kaplamalı yol uzunluğunu da toplamda 972 kilometreye çıkardık” denildi.

İzmir-İstanbul arasını 3,5 saate düşüren ve bölge ekonomisini canlandıran 426 kilometre uzunluğundaki İstanbul-Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin hayata geçirildiği vurgulanan açıklamada, 56 kilometresi otoyol ve 40 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 96 kilometre uzunluğundaki Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu’nun da prestijli projeler arasında ilk sıralarda yer aldığı ifade edildi. Açıklamada, “Çevreyolu ve Konak Tüneli de İzmir trafiğine nefes aldırdı. Projelerimizi tamamlayarak İzmirlilerin şehir içi ve şehirlerarasında güvenli, konforlu ulaşımını sağladık. Türkiye Yüzyılı’nda İzmir’e yakışan yatırımlarımız da devam ediyor. Bu projelerimiz arasında Torbalı-Ödemiş-Kiraz Yolu, Selçuk-Ortaklar-Aydın Yolu, İzmir-Turgutlu Ayrımı-Kemalpaşa-Torbalı Yolu bulunuyor” ifadeleri yer aldı.

Demiryolu yatırımlarının önemine de değinilen açıklamada, İzmir il sınırları içerisinde 571 kilometrelik demiryolu ağı bulunduğu aktarıldı. İzmir-Ankara hızlı tren hattı projesi için 2023 yılında 13 milyar lira bütçe ayrıldığı belirtilen açıklamada, hızlı tren projesinin tamamlanmasıyla birlikte Ankara-İzmir arasında seyahat süresinin 3,5 saate düşeceği aktarıldı vurgulandı.

İZBAN projesi ile İzmir’in trafik sorununa kalıcı bir çözüm üretildiğine dikkat çekilen açıklamada, İzmir Büyükşehir Belediye’sinin İZBAN konusundaki iddialarının gerçeği yansıtmadığı bildirildi. Açıklamada, “Proje, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nın işbirliği ile yapıldı. 3 etap halinde inşa edilen İZBAN hattında; Aliağa-Cumaovası-Tepeköy-Selçuk arasındaki 136 kilometre uzunluğundaki çift hatlı demiryolunun projeye tahsisi, istasyon inşası ve yenilemeleri, 56 kilometre uzunluğunda yeni 2’nci hat yapımı, proje genelinde 136 kilometre uzunluğundaki hattın tamamının yenilenmesi, altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon ve haberleşme sistemlerinin tesis edilmesi, 73 adet metro aracının temini Bakanlığımız tarafından gerçekleştirilmiştir.” denildi.

İZBAN hattı için Bakanlığa bağlı TCDD tarafından yapılan yatırımın yaklaşık 2 milyar 850 milyon dolar olduğunu bildirildi.  Açıklamaya şöyle devam edildi:

“136 kilometrelik güzergâh boyunca tesis edilen demiryolu sistemindeki altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon gibi bütün bileşenleri bizzat TCDD tarafından yapılan bir projede, ‘toplam yatırımın yüzde 70’ni İzmir Büyükşehir Belediyesi yaptı, TCDD sadece Cumhuriyet tarihinden miras kalan tren hatlarını ve rayları verdi’ gibi ifadeler gerçeklerden uzak, bu önemli yatırımı itibarsızlaştırmaya yöneliktir. Açıklamaların, kamuoyunu yanıltmaya yönelik olduğu ortadır. İzmir halkının hizmetine sunduğumuz İZBAN projesinin toplam yatırım tutarına bakıldığında yüzde 70’in üzerindeki bir oranın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızca yapıldığı görülecektir.”

Adnan Menderes Havalimanı dış hatlar terminal binasının da yenilendiği ifade edilen açıklamada, Çeşme Balıkçı Barınağının turizm limanı olarak geliştirirken, Mordoğan Balıkçı Barınağı, Sığacık Yat Limanı, Eski Foça Balıkçı Barınağı, Güzelbahçe Yalı Balıkçı Barınağı, Çeşme Yat Limanı inşa edildiği belirtildi.

İzmir Limanı’nın yeni silo sahasında iyileştirmeler yapıldığı aktarılan açıklamada, Çandarlı (Kuzey Ege) Limanı’nda da çalışmaların devam ettiğine işaret edildi. Fiber optik kablo uzunluğunun 2 bin 43 kilometreden 23 bin 878 kilometreye çıkarıldığına dikkat çekilen açıklamada, İzmir’de 5 milyon 121 bin hızlı internet abonesinin bulunduğu belirtildi. (İLKHA)