Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından olan Twitter’ın geçtiğimiz yıl bu zamanlardaki ana sayfasına bakıldığında takip ettiğimiz kullanıcıların tweetlerinin arasına ufak tefek reklamlar serpiştirildiğini görülüyor.
Aynı platformun bugünkü ana sayfasına bakıldığında ise daha fazla reklam ve pek tanınmayan markaların ya da uygulamaların reklamları görülüyor. Ancak Twitter’ın yeni sahibi Elon Musk, daha fazla reklam göstermesine rağmen para kazanmak yerine hızla para kaybediyor.
Neler olmuştu hatırlayalım
Musk’ın diğer bir şirketi olan Tesla 600 milyar dolar değer kaybetmiş, Elon Musk ise “Dünyanın en zengin insanı” unvanından “Yakın tarihin en büyük servet kaybı yaşayan insanı” unvanına jet hızıyla geçmişti.
53.8 milyon dolar
Bugün Reuters’ın hazırladığı habere ve dünyaca ünlü dijital pazarlama şirketi Pathmatics’in hazırladığı verilere göre Twitter, sadece Kasım ve Aralık ayında reklam gelirlerinin %42’sini kaybetti. Bu oran yaklaşık olarak 53.8 milyon dolara tekabül ediyor ve reklamların şirketin en büyük gelir kaynağı olduğunu düşünülürse bu kayıp platforma ağır bir darbe anlamına geliyor. Platformun en büyük 30 reklam vereni içinden 14’ünün kalıcı olarak reklam vermeyi bıraktığını, 4 tanesinin de satın alımdan önce reklam bütçelerini ciddi oranda azalttığı Pathmatics verilerinde yer alan bilgilerden bazıları.
Ancak Pathmatics’in bu verileri hazırlarken güncel kullanıcı alışkanlıklarından yola çıkarak bu verilere ulaştığını ancak şirketin içeride reklam verenlerle yaptığı anlaşmaların detaylarına göre şirketin kaybettiği tahmin edilen rakamın az da olsa farklı olabileceğini belirtiyor. Twitter yetkilileriyse Reuters ve farklı haber ajanslarının ısrarlarına rağmen bu kayıpla ilgili bir açıklama yapmadı. Dünya devi markalar ise platformdan “marka güvenliği ve itibarı korumak” amacıyla çekildiklerini belirtiyor.
İflas edebilir
Pathmatics, 2023 yılında da reklam verenlerin yavaş yavaş platformdan çekileceğini ve Twitter’ın bu kaybı önleyemezse kısa süre içinde iflasını açıklayabileceğini iddia ediyor.