BİNGÖL-Türkiye ortalamalarına göre, her 9 kişiye bir otomobil düşerken, 5 kişiden birinde otomobil bulunan başkent Ankara, bu açıdan ilk sırada yer alıyor. Bingöl'de ise araç başına 19 kişi düşüyor.

 

Türkiye`deki ekonomik kalkınmaya paralel, kişi başına düşen gelirin yükselmesi, trafikteki araç sayısının da artmasında etkin rol oynadı.

 

Başta büyükşehirlerde olmak üzere trafik yoğunluğu her geçen gün artarken, yollardaki taşıt sayısı son 10 yılda yüzde 94,8 yükselerek bu yılın nisan ayı sonu itibarıyla 17 milyon 350 bin 448`e ulaştı.

 

Bu araçların yüzde 51`ini otomobil, yüzde 16,4`ünü kamyonet, yüzde 15,5`ini motosiklet, yüzde 8,8`ini traktör, yüzde 4,3`ünü kamyon, yüzde 2,3`ünü minibüs, yüzde 1,4`ünü otobüs, yüzde 0,2`sini ise özel amaçlı taşıtlar oluşturuyor.

 

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) veri hesaplamasına göre, Türkiye`de ortalama olarak her 4 kişiye bir araç düşerken, hemen hemen her 2 kişiye 1 araç düşen Muğla, bu anlamda Türkiye`nin "en motorize ili" oldu. TÜİK`in 2012 yılı adrese dayalı nüfus kayıtlarına göre, nüfusu 851 bin 145 olan Muğla`da nisan ayı sonu itibarıyla 370 bin 856 araç bulunuyor.

 

Buna karşılık, araç başına düşen insan sayısı yaklaşık 29 olan Hakkâri ise Türkiye`nin bu anlamda en "yaya ili" oldu. 2012 yılı itibarıyla 279 bin 982 kişinin yaşadığı Hakkâri'de nisan ayı sonu itibarıyla 9 bin 570 araç bulunuyor.

 

Hakkâri'yi, sırasıyla araç başına yaklaşık 19 kişinin düştüğü Bingöl, 19 kişinin düştüğü Bitlis ve 18 kişinin düştüğü Ağrı takip etti. (Nihat Kanat-İLKHA)