Geçen yıla göre büyük bir artış
Ülkenin en büyük 100 çevrimiçi perakende firmasının yüzde 85'inden fazlasını takip eden Adobe Analytics'e göre pazartesi günü yapılan harcamalar tüm zamanların en büyük internette alışveriş gününü temsil ediyor.
Adobe'nin 2022 Tatil Alışverişi Trendleri ve Öngörüleri Raporu'na göre, internet üzerinden yapılan 11 milyar 300 milyon dolarlık harcama, geçen yıla göre yüzde 5,8'lik bir artış demek. Adobe'nin Şükran Günü'nden Siber Pazartesi'ye kadar olarak tanımladığı Siber Hafta boyunca toplam 35 milyar 200 milyon dolar harcandı.
Alışveriş edenler de arttı
Rekor kıran sadece harcanan para miktarı değildi; alışveriş yapanların sayısı da rekor kırdı.
Ulusal Perakende Federasyonu'na (NRF) göre 196 milyon 700 binden fazla Amerikalı, Şükran Günü'nden Siber Pazartesi'ye (24 Kasım-28 Kasım) kadar geçen beş günlük süre zarfında internetten ve mağazalardan alışveriş yaptı.
Yıllık anket, 2021'e kıyasla bu dönemde 17 milyon daha fazla kişinin alışveriş yaptığını ortaya koydu. Ulusal Perakende Federasyonu'nun 2017'de verileri izlemeye başlamasından bu yana en fazla alışverişçi sayısı bu yıl kayda geçti.
Kaynak: VoaTürkçe