Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner konuyla ilgili şu açıklamaları yaptı:

Tüketici Birliği Federasyonu, Ocak 2022’den itibaren üç farklı ilde, yedi ayrı markette, paketlenmiş gıda, temizlik ve hijyen ürünlerinden oluşan 37 ürün grubunda yer alan 207 ürün üzerinde yaptığı çalışma ile TBF Market Endeksi verilerini oluşturmakta ve sonuçlar her ay kamuoyu ile paylaşılmaktadır.

Market sepeti 1.452,30 TL’ye doldu

2022 Ocak ayında 776,45 TL’ye dolan market sepeti, 2022 Ekim’de 1.452,30 TL’ye doldu.

Market sepetindeki 10 aylık fiyat artışı yüzde 88,12’ye çıktı.

Ekim 2022’de fiyatı en çok artan ilk beş ürün grubu;

ÜRÜN GRUBU ARTIŞ %
ÇİKOLATA 30,61
YOĞURT 29,21
PEÇETE 25,93
SÜT 25,06
TÜRK KAHVESİ 20,51

Ekim 2022’de fiyatı en çok azalan ilk üç ürün grubu;

ÜRÜN GRUBU ARTIŞ %
TUVALET KAĞIDI -7,19
YEŞİL MERCİMEK -2,02
KIRMIZI MERCİMEK -1,28

Çikolata, yoğurt, peçete, süt, Türk kahvesi ve gazlı içecek fiyatları, Ekim ayında yüzde 20’den fazla arttı. Ülkemizde çok tüketilen Türk kahvesinin 40 yıllık hatırı, artık 48 yıla çıktı.

10 ayın zam şampiyonu domates salçası

1 Ocak 2022’de, 12,90 TL. olan 710 gramlık domates salçası, 1 Kasım 2022’de 54,95 TL. oldu. !0 ayda domates salçasına gelen zam oranı yüzde 325,97

Yıllık fiyat artış oranı beklentisi yüzde 100’ün üzerinde

2002 Ekim sonu itibariyle gerçekleşen artışı ile önümüzdeki Kasım-Aralık ayına ilişkin yapılan simülasyon sonucunda, 2022 yılındaki market enflasyonunun yüzde 111,4 civarında gerçekleşeceği öngörülmektedir.