Adıyaman ÖNDER Başkanı Turmaz, Liselere Geçiş Sistemi'nin (LGS) sonuçları konusunda açıklamalarda bulundu.
"İmam hatipler hem ülkemize hem de İslam coğrafyasının birçok eğitim talebini karşılamaktadır"
İmam hatip okullarının Türkiye'nin yerel model oluşturmuş önemli okullarından bir tanesi ve eğitimin bölünmez bir parçası olduğuna dikkat çeken Turmaz, "İmam hatipleri kökleri çok eskilere dayanmakla beraber 1950'den sonra Türkiye'de oluşturulmuş özellikle ülkemizde manevi değerlere hassasiyeti olan velilerimizin çocuklarını göndermek istediği ortamlar olarak ifade edebiliriz. Bu ortamlarımız hem ülkemize hem de İslam coğrafyasının birçok eğitim talebini karşılamaktadır." dedi.
LGS'de 193 öğrencinin tümn soruları cevaplayarak tam puan aldığını, bunlardan 12'sinin imam hatip ortakolundan olduğuna dikkat çeken Turmaz, imam hatip okullarını hem eğitim hem de mekân olarak çok iyi durumda olduğunu belirterek, "İmam hatip okullarımız tabi ki manevi değerlerimizin yanı sıra öğrencilerimize akademik derslerde de destek vermektedir. Öğrencilerimizi bu boyutuyla da hazırlayan okullarımızdır. Velilerimizin çocuklarını gönül rahatlığıyla gönderebileceği mekânlardır. Öyle bir kültürel toplum ortamında yaşıyoruz ki maalesef çözülmenin olduğu bir ortamdayız. Aile yapılarının, toplumsal yapıların çözüldüğü bir ortamdayız. İmam hatip okulları bu minvalde bizlere, çocuklarımızla geleceğe dönük ailesel olarak bir iletişim dili kullanacağımız bir zemin oluşturmaktadır. Hem manevi hem de akademik değerleri öğrencilerimize sunarak onları geleceğe hazırlamaktadır. Ailelerimizle de aynı zamanda bir iletişim dili kurma zemini inşa etmektedir. İnşallah çocuklarımız hem ülkemizin hem coğrafyamızın gelişimine katkı ve emek sağlayacak ortamlarda yetiştirilmektedirler." ifadelerini kullandı.
"Manevi değerlerle beraber akademik eğitim verme imkânını sağlıyorlar"
Turmaz, hem akademik hem de dini eğitimin bir arada olmasının önemine vurgu yaparak, "48 ilden 193 öğrencimiz birinci olmuştu. Bu öğrencilerimizden 12'si imam hatip öğrencilerimiz. Bu sayı azımsanmayacak bir sayıdır. Çünkü imam hatiplerin diğer okullara oranı yüzde 14 oranındadır. Ailelerimiz çocuklarını mutlaka ima hatip okullarına göndersinler. Yaptıkları eğitim diğer okullarımızdan çok farklı değildir. Sadece bir dengeyi gözetiyor. Manevi ve milli değerlerle beraber akademik eğitim verme imkânını sağlıyorlar. LGS sonrası lise tercihleri başladı. Bu lise tercihlerinde öğlencilerimizin özellikle imam hatiplerini tercih etmelerini önemsiyoruz. Türkiye çapında ün yapmış, değer üreten liselerimiz olduğu gibi, kendi okullarımızda proje imam hatip okullarımızın yanı sıra diğer imam hatip okullarımız var. Çocukların milli ve manevi değerleri yanında onlara gençlik ve ergenlik döneminde de rehberlik yapacak güvenli okullardır imam hatip okullarımız." şeklinde konuştu.
"Derece yapan 12 öğrencimizden biri de hafızlık okuyan bir kızımızdı"
Turmaz, "İlimizde hafızlığa yönelik bir imam hatip ortaokulumuz var. Türkiye'de derece yapan 12 öğrencimizden biri de hafızlık okuyan bir kızımızdı. Bu kızımız hem 8 yıllık eğitimin sonunda hafızlığını tamamlamış hem de Türkiye birinciliğine kavuşarak bizim sevincimize ayrı bir sevinç katmıştır. İkisinin bir arada olacağının en güzel örneğini bizlere vermiştir. Geçen yıllarda da bir kızımız yine aynı şekilde sadece bir hata ile sınavını güzel bir neticeyle sonlandırmıştı. Bizim özellikle velilerimizden istirhamımız; toplumsal çözülmenin de yoğun olduğu ülkemizde, coğrafyamızda özellikle nitelikli insan ihtiyacı olan toplumsal değerlere bağlı, ufku açık, beyin göçüne kapılmayacak olan kendi ülkesinin şartları ne olursa olsun buraya değer katacak ortamların olduğu imam hatip okullarına çocuklarını özellikle yönlendirmeleri kendi yararlarına olacaktır. İnşallah çocuklarımız bu okullarda umduklarını bulacaklardır." dedi. (İLKHA)