Ebû Kuhafe'nin saçlarının beyazlaştığını gören Allah Resulü “Bu beyaz saçları değiştiriniz ve siyahtan sakınınız." diye buyurdu (Müslim, Libâs, 78, No: 2102). Konuyla ilgili aktarılan diğer rivayetlere binaen bazı fakihler saçı siyaha boyamanın haram değil mekruh olduğu görüşünü benimsemiştir. Enes bin Malik'e Efendimizin saçlarını boyayıp boyamadığı sorulduğunda “Peygamberin (aleyhissalatu vesselam) saçlarında beyaz fazla yoktu. Fakat Ebubekir ve Ömer kına ve ketem otuyla saçlarını boyadılar." diye cevap verdi (Buhâri, Menâkib, 45 No: 3920; Müslim, Fedâil, 100, No: 2341). Ketem otu Yemen'de yetişen ve saçları siyah yapan bir ottur. Aynı şekilde Osman bin Affan, Efendimizin güzide torunları Hasan ve Hüseyin, Ukbe bin Amir, İbn Sîrîn (radiyallahu anhum) gibileri de saçlarını siyaha boyamıştır (Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, I, 132).

Efendimizin (aleyhissalatu vesselam) Ebu Kuhâfe'yi siyah boyadan sakındırma nedeninin fakihler tarafından farklı şekilde yorumlanması ve sahabeden bazı isimlerin saçlarını bu renge boyadıkları rivayetlerini göz önünde bulundurursak saçı siyaha boyamanın haram olduğu sonucuna varmayabiliriz. Ancak bunun bazı sosyal konularda insanları kandırmaya sevk edebileceği ve aralarında sorun ve sıkıntıların yaşanmasına kapı aralayabileceğiyle gerekçelendirirsek duruma göre farklılık olmakla birlikte en azından mekruh olduğu görüşünü belirtebiliriz. Söz konusu bu hüküm normal durumlar içindir. Genç yaştayken hastalık veya irsi sebeplerden dolayı saçları ağaran kimse -velev siyah dahi olsa- saçını asli rengine boyayabilir. Çünkü bu tür durumlarda insanları kandırma söz konusu değildir. Kullanılan boyalar suyun saça ve deriye ulaşmasına engel olmamalıdır. Abdest ve gusle mani olan her türlü boyayı kullanmak haramdır.