Başakşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Başakşehir İmam Hatip Mezunları ve Mensupları Derneği (BİHADER), 7 oturum ve 97 alt başlıkta imam hatip okullarının tartışıldığı bir çalıştay düzenledi.

Başakşehir Şehit Haki Aras Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde düzenlenen ve çeşitli kurumlardan 66 eğitimcinin katıldığı çalıştayda, 7 ayrı başlıkta sorulara cevap arandı.

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği'nin de destek verdiği programa, ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan, BİHADER Başkanı Enes Abdurrahman Hibe, MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı ihsan Erkul, Başakşehir İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Çoşkun, İlçe Kaymakamı Uğur Turan ve çeşitli üniversitelerden eğitimciler katıldı.

"Eğitim sisteminin bir adım önünde yürüyen imam hatip okullarında 9 dilde eğitim veriliyor"

Çalıştayın açılışında bir konuşma yapan ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan, günümüzde imam hatip okullarının program çeşitliliği ile eğitim sisteminin bir adım önünde yürüdüğünü söyledi.

İmam hatip liselerinin spor, dil, hafızlık, kültür sanat, musiki, teknoloji bölümleriyle çağa model oluşturacak bir yapıda olduğunu belirten Ceylan, "Bugün imam hatip okullarımızda İngilizce ve Arapça ile birlikte tam 9 dilde eğitim veriliyor. Almanca, İspanyolca, Rusça, Çince, Fransızca, Farsça ve Japonca eğitimleri veriliyor. Bu okullarımızın küresel vizyonunun, uluslararası alanda nasıl hizmet edeceğinin de bir göstergesi olarak karşımızda duruyor." dedi.

"Birçok alanda başarı elde eden imam hatipleri çağın gereksinimlerine uygun hale getireceğiz"

İmam hatip okullarının YKS'de, TEKNOFEST'te, ulusal ve uluslararası yarışmalarda aldıkları derecelere de değinen Ceylan, "İmam hatip okullarımız Türkiye’deki başarılarının ötesinde dünyaya da başarılarını duyurmaya, uluslararası alanda adından söz ettirir bir noktaya geldi. Bunun için Allah'a hamd ediyoruz ama imam hatip okullarımız kemale ermiş değil. İmam hatip okullarının çağın gelişen şartlarına göre sürekli kendini yenileyen, dinamik ve yaşayan bir yapı olarak karşımızda duruyor. Bu sebeple biz imam hatip okullarındaki eksikliklerimizi, sorunlarımızı görmek, sorunlarımıza çözümler üretmek için bu tür çalışmaları düzenliyoruz. İnşallah hep birlikte imam hatip okullarımızı ülkemizin bayrağını bir adım öteye taşımak, ümmet coğrafyasına umut ışığı olmak için daima yenileyecek, çağın gereksinimlerine uygun hale getireceğiz." diye konuştu.

"Anne babalar inançlı bir neslin yetişmesi için çocuklarını imam hatibe gönderiyorlar"

Yüz yılı aşkın bir geçmişe sahip olan imam hatip okullarının köklü eğitim kurumlarının başında geldiğini söyleyen BİHADER Başkanı Enes Abdurrahman Hibe de "Anne babalar çocuklarını imam hatip okullarına gönderirken onların, inançlı ve ahlaklı bir Müslüman hukukçu, doktor, öğretmen, imam, mühendis ya da mimar olarak yetişmesini murat ediyorlar. Kısaca, inançlı ve ahlaklı bir insan olarak dünya ve ahiret hayatına hazırlanmasını istiyorlar. İmam hatip okulları ülkemizin eğitim hayatına ve toplumsal yaşamına önemli katkı sağlıyor. Bir katkı da kızlarımızın okullaşma oranını yukarıya çekmesidir. 1970'lerden başlayarak ülkemizin dört bir yanındaki imam hatip okullarına kayıt olan kız çocukları bu okullarda dinî ve ahlaki eğitim almış ve kadınların eğitim hayatına katılması toplumsal dönüşümü ciddi oranda etkilemiştir." şeklinde konuştu.

İmam hatip okullarının toplumdaki kriz ve buhranlara kalıcı çözüm sunma noktasında ciddi katkılarının olacağına inandığını kaydeden İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Coşkun ise şöyle konuştu:

İmam hatip okullarının milli model olarak ele alınması ve evrensel değerlere hizmet etmesi amacıyla alanla ilgili paydaşların din eğitimi, imam hatip okulları ve sorunlara dair tespit ve çözüm önerilerini bir çerçevede toplamak gayesiyle çalıştay düzenlendi. İmam hatip okullarının geliştirilmesi, niteliğinin artırılması ve bu okullarımızın geleceğin öncü kurumları olabilmesi için gösterilen gayrete samimi bir katkı mahiyetindeki bu çalıştayın amacına ulaşmasını rabbimizden niyaz ediyoruz.

Programın açılışında bir konuşma yapan Başakşehir Kaymakamı Uğur Turan da "Gülü incitmeden, kulu incitmeden, yolu incitmeden, kalp kırmadan, gönül kırmadan ceddim gibi, devleti ali Osmanlı gibi, Selahaddin Eyyubi gibi, Kudüs fatihleri gibi delikanlı olmak ve diri olmaktır benim muradım. Onun için buradayım. Çalışmada büyük bir emek, mazlum coğrafyalara mesajlar ve güçlü bir duruştur. İmam hatip okulları anlamında oldukça iyi bir seviyedeyiz. Niteliğimiz ve niceliğimiz oldukça iyi ama daha iyi olmak ve model olmak istiyoruz inşallah. Ülkemizdeki tüm çalışmalara esin kaynağı olmak istiyoruz." dedi.

7 komisyonda ve 97 alt başlığın ele alındığı çalıştayda; İmam Hatip Vizyonu ve Toplumdaki İmam Hatip Algısı, İmam Hatip Okulları Yönetici ve Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimi ve Motivasyonu, İmam Hatip Okulu Öğrencilerinde Aidiyet Duygusunu ve Vizyon Belgelerinin Uygulama Süreci, Din Eğitimi Kapsamında Eğitim Sistemi, Müfredat ve Eğitim Ders Programları, Aile, Sivil Toplum Kuruluşları Medya Bağlamında İmam Hatip Okulları Algısı, İmam Hatip Okullarında Akademik Eğitim ve Sınavlardaki Başarı Durumu, İmam Hatip Okulları Meslek Dersleri Kitaplarının Analizi gibi konular konuşuldu.

Akademisyen ve üniversitelerden çalıştaya destek

İbn Haldun Üniversitesinden Prof. Dr. Hasan Kaplan, Sabahattin Zaim Üniversitesinden Prof. Dr. Abdulmutalip Arpa, Kocaeli Üniversitesinden Doç. Dr. Ahmet Ekşi, İbn Haldun Üniversitesinden Doç. Dr. Enis Doko, Milli Eğitim Bakanlığı Müşaviri Dr. Necdet Subaşı gibi önemli isimlerin yer aldığı çalıştaya kamu kurumları ve STK'ların yanı sıra İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Gaziantep İslam Bilim Teknoloji Üniversitesi, İbn Haldun Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, 29 Mayıs Üniversitesi, Marmara Üniversitesi de destek verdi. (İLKHA)