CCDH tarafından hazırlanan raporda, "Facebook, Instagram, TikTok, Twitter ve YouTube dahil olmak üzere sosyal medya şirketlerinin, kendilerine bildirilen Müslüman karşıtı nefret ve İslamofobik paylaşımlar karşısında harekete geçmediği" belirtildi.
Raporda, İslam ve Müslümanları hedef alan "ırkçı karikatürler, komplolar, asılsız iddialar, rahatsız edici, bağnaz ve insanlıktan çıkarıcı içerik barındıran" gönderilere göz yumulduğu ifade edildi.
"Kötüye kullanım amaçlı içeriğin çoğu kolayca tanımlanabilirdi ve yine de kayıtsız kalındı." ifadelerine yer verilen raporda "Instagram, TikTok ve Twitter, kullanıcıların #deathtoislam (İslam'a ölüm), #islamiscancer (İslam kanserdir) gibi hashtag'leri kullanmasına izin verdi. Hashtag'leri kullanarak yayılan içerik, milyonlarca kez görüntülenme aldı" bilgisi paylaşıldı.
Raporun devamında, sosyal medya platformlarının İslam karşıtı içeriklerden ve etkileşimlerinden para kazandığı, bu sebeple nefretin yayılmasına göz yumdukları vurgulandı. (İLKHA)