Hastane randevusu almak için kullanılan ALO182 çağrı merkezi, www.hastanerandevu.gov.tr internet adresi ve mobil cihaz uygulamalarına ek olarak hasta hastane randevularını `aile hekimleri` yardımıyla da alabilecek. 1 Mayıs 2013 tarihinden itibaren pilot olarak Ankara`da uygulanan çalışma 1 Haziran`dan itibaren tüm Türkiye genelinde hayata geçirilecek.

Sağlık Bakanlığı randevu alımında kullanılan ALO182 çağrı merkezi, www.hastanerandevu.gov.tr internet adresi ve mobil cihaz uygulamalarına ek olarak yeni bir çalışmayı hayata geçiriyor. Hastanelerde görevlendirilen personel yardımı ile vatandaşlar hastaneden ayrılmadan özellikle kontrol ve konsültasyon randevularını alabilecek. Hastane randevu merkezinden randevu alımı için yapılan bu yeni uygulamayı hastalar hastaneye gittiklerinde tekrar yeni bir randevu oluşturmak için kullanabilecek. Böylece hastane içi bir başka hekime yönlendirildiklerinde veya kontrol muayenesi için çağrıldıklarında randevularını almış olarak hastaneden ayrılabilecek. Aile hekimleri uzmanlık gerektiren durumlarda vatandaşlara hastane randevusu verebilecek.

Uygulama pilot olarak 1 Mayıs 2013 tarihinden itibaren Ankara`da uygulanmaya başladı. Ankara`da uygulanan çalışma ile ilgili hazırlanacak rapor kapsamında proje ile ilgili eksiklikler değerlendirilecek. Proje 1 Haziran`dan itibaren tüm Türkiye genelinde hayata geçirilecek. Aile hekimleri kendisine müracaat eden hastalarını hastaneye yönlendirdiklerinde kendi sistemlerini kullanarak muayene randevusu oluşturabilecek. 1 Haziran itibariyle tıpta uzmanlık gerektiren yan dal branşları da bu uygulamaya dâhil edilerek aile hekimlerinin gerek gördüğü yan dallara randevu oluşturabilmeleri sağlanacak. Aile hekiminin randevu alarak hastasını uzman hekime yönlendirmesi uygulaması, vatandaşın sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırırken, aile hekimine de hastasının tetkik ve tedavilerini takip edebilme imkanı sağlayacak.

ALO 182`Yİ 65 MİLYON KİŞİ ARADI

Sağlık Bakanlığı, Türkiye`de vatandaşların sağlık hizmetine daha kolay ulaşmasını sağlamak ve hastanelerin daha verimli bir şekilde çalışması için pilot olarak 2009`da bazı illerde Merkezi Hastane Randevu Sistemi`ni (MHRS) faaliyete geçirdi. 2011 yılında ise Türkiye genelinde uygulamaya konulan MHRS üzerinden bugüne kadar toplam 68 milyon 123 bin 249 muayene randevusu verildi. Sağlık Bakanlığı`na bağlı hastaneler ile Ağız Ve Diş Sağlığı Merkezlerinden muayene randevusu alınmasına imkan sağlayan sistemin 182 numaralı hattında 2 bin 400 asistan çalışıyor. Mart ayı sonu itibariyle, iptal ve çakışmalar da dahil olmak üzere 42 milyon 882 bin 657 kişiye randevu verilen 182 numaralı hatta 65 milyon çağrı ulaştı. İnternet üzerinden verilen randevularda ise kişisel bilgiler girilerek üye olmak gerekiyor. Yetkilerden alınan bilgiye göre, 12 milyon kişinin üye olduğu sistem üzerinden mart ayı sonu itibariyle 25,5 milyon randevu verildi.

Randevu alırken bilinmesi gereken temel kurallar:

-En erken 1 gün sonrası için randevu alabilirsiniz.

-Randevu aldığınız saatin en az 80 dakika öncesinde randevunuzu iptal edebilir ve dilerseniz başka tarihli randevu oluşturabilirsiniz.

-Bir sağlık kurumunun belli bir polikliniğinden, bir gün içinde en fazla 1 randevu alabilirsiniz.

-Bir günde bir sağlık kurumundan farklı poliklinikten alınmak kaydıyla en fazla 2 randevu alabilirsiniz.

-Telefonla kendinize ve yakınlarınıza her aramada toplamda en fazla 4 randevu alabilirsiniz.

(CİHAN)