Doğruhaber

Hikaye edilir...

Fatih’in İstanbul’u fethinden sonra iki papaz Osmanlı esnafının ahlakını araştırmak için çarşıya iner

Papazlar, sabahın erken saatinde bir bakkala giderek bir şeyler almak istediler. Bakkal onlara:

“–Ben siftah yaptım. Siftah yapmayan komşumdan alın!” dedi.

Bunun üzerine diğer bakkala gittiler. O da aynı şekilde:

“–Ben siftah yaptım. Siftah yapmayan komşumdan alın!” dedi.

Evet hikaye bu.

İslam medeniyetinin şekillendirdiği insan buydu.

Bir de kapitalizmin şekillendirdiği insan/patron tiplemesi var. Daha çok kazanmak için her çeşit dolandırıcılığı yapan bayağı insan tiplemesidir bu.

İşte bu zihin dünyası daha fazla satabilmek için reklam veriyor. Reklamlarında da dolandırıcılık yapıyorlar.

Reklam Kurulu vatandaşlardan gelen şikayetler üzerine halkı yanıltıcı ve aldatıcı reklamları durdurdu, marketlere ceza yağdırdı.

Kurul, zincir marketlerden birine reklamlarında tava fiyatını 109,95 gösterip 169.95'ten satış yaptığı için ceza kesti.

Yok böyle bir ahlaksızlık

Reklam Kurulu, bir başka market zinciri ise  vatandaşı sosyal medyada 5 litre ayçiçeği yağının 50,75 liraya satın alınabildiğini göstererek mobil uygulamaya yönlendirdi.

Uygulamayı indiren vatandaş ürünü satın almak için tıkladığında ürüne ulaşamadı.

Yani zincir market kendi uygulamasını vatandaşın telefonuna indirebilmek için alenen yalan söyledi.

5 litre yağı 50.75 liradan satın alabilmek için uygulamayı indiren vatandaş yağı alamadığı gibi durumu  Reklam Kuruluna şikayet etti.

Aynı market zincirinin daha öncede 4 litre yağı 37.50 liradan satıyoruz reklamı ile vatandaşı aldattığı ortaya çıkınca Reklam Kurulu her iki reklamı  aldatıcı ve yanıltıcı olduğu gerekçesi durdurdu

Reklam Kurulu'nun, şubat ayı toplantısında görüşülen 200 dosyadan 186’sında mevzuata aykırılık tespit edildi

55 dosyadan sadece 2’si mevzuata aykırı bulunmazken, 33’ü hakkında durdurma cezası, 20’si hakkında toplam 3 milyon 658 bin 448 lira idari para cezası uygulandı.