1 Aralık 2021'da başlayan kış lastiği uygulamasının 1 Nisan'da sona ermesiyle birlikte lastikçilerde yazlık lastik değişimleri mesaisi başladı.
Hava sıcaklığının 7 derecenin üzerine çıkmasıyla tüm özelliğini yitiren kışlık lastikler, sürücüler için büyük risk oluşturuyor. Yükselen hava sıcaklıklarıyla birlikte vatandaşlar da araçlarında takılı olan kışlık lastikleri, yazlık lastiklerle değiştirmeye başladı.
Araçların yazlık bakımı yapılırken; klima, filtre ve yağ bakımının yapılması da büyük önem taşıyor.
Bostancı Sanayi Sitesi esnafı, konuyla ilgili İLKHA muhabirine konuştu.
"Yaz lastiğinin kışın kullanılmasındaki tehlike, kış lastiğini yazın kullanmakla aynıdır"
50 yıldır sanayide usta olduğunu belirten Gençağa Kuzey, "Bu lastiklere kar lastiği diyorlar da illaki kar yağışı olması gerekmez; nemli, yağmurlu, ıslak zeminde yer tutulmasında kış lastiği ile yaz lastiği arasında fark vardır. Kış lastiğinin silikası, kauçuğu farklıdır. Kış lastiğinin içindeki kimyasal soğuğa daha dayanıklı olur ve yeri tutması daha sağlam, emniyetlidir. Yaz lastiği de yazın emniyetlidir. Kış lastiği yazın kullanılırsa o lastik sıcak havaya pek dayanmaz, çabuk yıpranır ve ömrünü bitirir. Kış lastiği, yazın frende kayma yapar, emniyeti de pek sağlıklı olmaz. Yaz lastiğinin kışın kullanılmasındaki tehlike, kış lastiğini yazın kullanmakla aynıdır. Her şey mevsiminde gereklidir." dedi.
"Klima bakımı seyahat anında çok önemlidir"
Havaların ısınmasıyla tatil yapmak isteyenlerin yola çıkacağını hatırlatan ustalardan Ferhat Lafcı, "Tatile ve memlekete gidenlerin zor durumda kalmamaları için önce rutin bakımlar olan; klima, lastik, genel periyodik yağ bakımlarını ve filtre bakımlarını yaptırmak gerekir. Özellikle yağ bakımları yapılırken polen filtrelerine dikkat edilmelidir. Bazen değiştirilmeyebiliyor. Biz burada her 10 bin bakımında polen filtresini değiştiriyoruz. Polen klimanın soğutması için gerçekten önemlidir; kirlendiği ve tıkandığı zaman performans çok çok düşüyor, içeriye kötü koku verebiliyor. Polen filtresinin değişmesinde çok fayda vardır. Karbon filtre kullanılırsa çok daha iyi olur çünkü genellikle kâğıt gibi kalitesiz, kanserojen etkisi olan filtreler kullanılıyor. Polen filtre yerine karbon filtre kullanılırsa çok daha güzel olur. Arabalarda sıcaklarla birlikte olmazsa olmazlardan klimanın gazında en ufak bir eksiklik olursa arabanın kliması soğutmuyor. Camları açsanız da fayda etmiyor çünkü sıcak hava esiyor. Klima kompresörü arıza verebiliyor, polen tıkalı olabiliyor, klimada kaçak olabiliyor. Bunların rutin testleri var, bunlara kaçak testi yapılıyor. Kaçak varsa kaçak giderilerek, klima gazı tamamlanıyor ve kompresöre bakılıyor. Klima bakımı seyahat anında çok önemlidir. Bakımı sürekli yapılırsa dışardan gelem kötü kokuları engelliyor." ifadelerini kullandı. (İLKHA)