Millî Eğitim Bakanlığı ile Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA), Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi (EFDEK), Türk Dil Kurumu (TDK) ve Türk Tarih Kurumu (TTK) arasında "Öğretmen ve Yönetici Eğitiminde İşbirliği Protokolleri" imzalandı.

Protokol imza törenine Bakan Yardımcısı Peter Aşkar'ın yanı sıra TÜBA Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Şeker, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, EFDEK Başkanı Prof. Dr. Selahiddin Öğülmüş, TDK Başkanı Prof. Dr. Gürer Gülsevin, TTK Başkanı Prof. Dr. Birol Çetin, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Cevdet Vural ve Ortaöğretim Genel Müdürü Halil İbrahim Topçu katıldı.

 MEB Tevfik İleri Toplantı Salonu'nda gerçekleşen toplantıda konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Peter Aşkar, 7 yıl aradan sonra aralık ayında düzenlenen 20. Milli Eğitim Şurası'nda "Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ile "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi" olmak üzere üç temel hedef ortaya koyduklarını belirterek eğitimi bir gelecek meselesi olarak gördüklerini ifade etti. Aşkar, bu geleceği inşa edecek yegane unsurun da öğretmenler olduğuna işaret ederek, "Ülkemizin rekabet gücünü, toplumsal ve bireysel refahı artırmak için eğitimin niteliğini artırmak durumundayız. Bu nedenle önceliklerimizden biri öğretmenlerimizin niteliklerinin artırılmasıdır." diye konuştu.

 Öğretmen ve yöneticilerin bireysel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak için çok sayıda eğitim düzenlediklerini, bilgi ve becerilerini geliştirmeye çalıştıklarını dile getiren Aşkar, her geçen yıl bu eğitimlerin niteliğini ve niceliğini artırarak geleceği sağlam bir zemin üzerine inşa etmeyi amaçladıklarını bildirdi. Bakan Yardımcısı Aşkar, bu bağlamda gerek mevzuat gerekse mali boyutta çeşitli düzenlemeler yaptıklarını belirterek, bu ay yeni Hizmetiçi Eğitim Yönetmeliği'ni yayımlayarak öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımları hayata geçirdiklerini söyledi.

 Bu kapsamda Öğretmen-Yönetici Hareketlilik Programı, Okul Temelli Mesleki Gelişim ve Mesleki Gelişim Toplulukları uygulamalarına başlayacaklarını belirten Aşkar, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu programlarla öğretmen ve yöneticilerimiz okul ziyaretleriyle iyi örnekleri yerinde görüp hızla kendi okullarına aktarabilecek, okullarımız artık öğretmenlerin talepleri doğrultusunda mesleki gelişim faaliyeti düzenleyebilecek, meslektaşları ve eğitim görevlileri ile buluşarak uygulamaya dönük becerilerini geliştirebilecek. Elbette bu eğitimlerin mali bir boyutu, bütçesi var. Biz Bakanlık olarak öğretmen ve yöneticilerimizin eğitimlerine ayırdığımız bütçeyi her geçen yıl artırıyoruz. 2022 yılında merkezi bütçeden mesleki gelişim için ayırdığımız 9 milyon 958 bin liralık bütçeyi 28 kat artırarak 282 milyon liraya çıkardık." (İLKHA)