Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Çubuklubala-Çubukluosmaniye ile Cezaevi Varyantlarını tamamladıklarını belirtti ve İzmit-Kandıra-Kaynarca Yolu Projesi’nin tamamlanmasıyla güzergahın 15 kilometre kısalacağını, seyahat süresinin de 60 dakikadan 40 dakikaya ineceğini söyledi.
Son 20 yılda, Türkiye’nin, milletin ulaşımı ve iletişimi için 1 trilyon 200 milyar liraya yakın harcama yapıldığının altını çizen Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Bu miktar içinde karayolları 711 milyar lira ile ilk sırada yer almaktadır. Ülkemiz genelindeki; bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 550 kilometreye, otoyol uzunluğunu 3 bin 532 kilometreye, tünel uzunluğunu 50 kilometreden 651 kilometreye, köprü ve viyadük uzunluğunu 311 kilometreden 724 kilometreye çıkardık. 2003-2020 yılları arasındaki karayolu yatırımlarımızla, Gayri Safi Milli Hasılaya 109 milyar 250 milyon lira katkı sağladık. Aynı şekilde, üretime de 237 milyar 539 milyon lirayı aşan katkımız oldu. Bugün, sadece Doğu-Batı eksenli değil, Kuzey-Güney yönlü taşımacılık ve lojistik kabiliyetlerimizi güçlendiriyoruz. Ülkemizi Orta Koridor’da küresel lojistik bir süper güç yapma kararlılığımızı, yeni yatırımlarımız ve yatırım hedeflerimizle sürdürüyoruz. Kocaeli’nin de sınırları içerisinde yer alan Kuzey Marmara Otoyolu, bu anlamda tamamladığımız ve milletimizin hizmetine sunduğumuz önemli bir yatırımımızdır. 18 Mart da açılışını yapacağımız 1915 Çanakkale Köprüsü, bu hedefimizi destekleyen en önemli eserlerimizden biri olacaktır. 1915 Çanakkale Köprüsü'nü açılışı ile bölgemizi, yükselen Avrasya ve Afrika coğrafyasının ticari kavşak noktası haline dönüştüreceğiz.”
“Kocaeli’ndeki karayolları yatırımlarının toplam bedeli 10,6 milyar TL’yi aştı”
Karaismailoğlu, 2003’e kadar il genelinde 150 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunun 366 kilometreye çıkarıldığını söyledi. Böylece Kocaeli’yi bölünmüş yollarla, İstanbul, Sakarya, Bursa ve Yalova’ya bağladıklarını aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “İldeki bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu da 177 kilometreden 565 kilometreye çıkardık. Kocaeli’nin karayolları içindeki bölünmüş yol oranı yüzde 61 ile ülke ortalamasının çok üzerindedir. 2003-2022 yılları arasında Kocaeli’nde; 184 kilometre tek yol yapım ve iyileştirmesi gerçekleştirdik. 388 kilometrelik bitümlü sıcak kaplamalı asfalt yaptık. Toplam uzunluğu 19 bin 450 metreye yaklaşan 5 adet tünel inşa ettik. Yine aynı dönemde yaptığımız 306 adet köprünün toplam uzunluğu 34 bin 923 metreyi aştı. 1993-2002 döneminde Kocaeli’ndeki karayolu yatırımlarının toplam bedeli sadece 3 milyar 124 milyonu bulurken, hükümetlerimiz döneminde bunu yaklaşık 2,5 kat artırarak, 10 milyar 656 milyon liraya çıkardık. İl genelinde halen devam eden 5 adet karayolu projemizin toplam proje bedeli 2 milyar TL’nin üzerindedir.” diye konuştu.
“Şehir hastanesi tramvay hattını 2023 yılı ilk çeyreğinde tamamlamayı hedefliyoruz”
Şehrin gelişimi için önemli, uluslararası ve şehirlerarası demiryolu çalışmalarının yanı sıra, şehir içi raylı sistem alanında da yatırımların sürdürüldüğünü ifade eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Gebze-Darıca Metro Hattında da çalışmaların hızlı bir şekilde devam ettiğini söyledi.
İnşaatında yaklaşık yüzde 40 ilerleme kaydedilen projenin, yaklaşık 15,6 kilometre uzunluğunda olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, devam eden bir diğer demiryolu çalışmasının da Kocaeli Şehir Hastanesi Tramvay Hattı projesi olduğunu dile getirdi.
“Şehir Hastanesi Tramvay Hattımızı mevcut 11 kilometrelik Otogar-Kuruçeşme hattına bağlantı sağlayacak şekilde planladık” diyen Karaismailoğlu, “Bu hat mevcut Otogar-Kuruçeşme Hattına Kanalyolu İstasyonu’nda entegre olacak. Kanalyolu İstasyonu, Turan Güneş İstasyonu, Başaran İstasyonu, Hastane İstasyonu ve Şehir Hastanesi İstasyonu olmak üzere 5 istasyon 3 kilometre olarak projelendirildi. Projemizi bu yıl içinde bitirmeyi planlamıştık. Maalesef vatandaşlarımıza hizmetlerimizi engellemeye çalışan birtakım mihrakların devam eden ihalemizi iptal edildi. İşimizi durdurmak zorunda kalmıştık. Projemize hızlıca tekrar başladık. Bu projemizi de 2023 yılı ilk çeyreğinde tamamlayıp Kocaeli’nin hizmetine sunacağız.” ifadelerini kullandı.
Çubuklubala-Çubukluosmaniye Varyantı ile Cezaevi Varyantı, toplam 58,9 kilometrelik İzmit-Kandıra Yolu’nun önemli bir kesimini oluşturduğunu belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bölünmüş yol olarak projelendirdiğimiz, İzmit-Kandıra-Kaynarca yolumuz, özellikle yaz aylarında günübirlik trafiğinde eklenmesiyle trafik hacminde ciddi artışları gördüğümüz bir hattır. Hat üzerindeki Çubuklubala-Çubukluosmaniye varyantı ile birlikte Cezaevi Giriş ve Çıkış Kavşakları arasındaki 7 kilometrelik kesimi dört şeritli bölünmüş yol olarak tamamladık. Bugün açılışını yaptığımız kesimde; 135 metre uzunluğunda 4 köprü, 124 metre uzunluğunda 3 alt geçit, bin 521 metre uzunluğunda 16 menfez, 4 bin 334 metre uzunluğunda 13 iksa ve istinat duvarları ile birlikte Çubuklubala, Çubukluosmaniye, Cezaevi Giriş ve Çıkış kavşakları olmak üzere 4 de farklı seviyeli kavşak yer alıyor. 3,3 kilometrelik, Çubuklubala-Çubukluosmaniye kavşağı ile birlikte 4,6 kilometrelik Cezaevi Varyantı olmak üzere toplamda 8 kilometrelik bölümünü hizmete açıyoruz. Bu şekilde; yolun 11 kilometrelik bölümünü tamamlamış olduk. İzmit-Kandıra-Kaynarca Yolu, İzmit’i, Kandıra ilçesine ve Ağva-Kandıra-Kaynarca-Karasu güzergahı üzerinden bölünmüş yol olarak bağlayacaktır. Bu yol projemiz, Kuzey Marmara Otoyolu, Şile-Ağva-Kandıra-Kaynarca-Karasu D-020 aksı ile TEM Otoyolu ve D-100 Devlet Yolu arasındaki bağlantıyı sağlaması bakımından da önemlidir. 59 kilometrelik yolun 3,2 kilometresini önceki yıllarda tamamlamıştık. 49 kilometrelik bölümünde de yapım çalışmaları devam ediyor.”
2020 yılında ihale edilen ve 1 milyar 669 milyon proje bedeline sahip yolun yapımında bugüne kadar yüzde 35 oranında ilerleme sağlandığını aktaran Karaismailoğlu, ayrıca Şile-Ağva-Kandıra arasında da çalışmaların devam ettiğini, tamamlandığında Şile-Ağva-Kandıra-İzmit bölünmüş yol olarak bağlanacağını söyledi.(İLKHA)