Sosyal güvenlik mevzuatı ile birlikte, toplu iş sözleşmesinin kapsamı ve sendika-işveren ilişkilerinin ele alınacağı bu toplantıyı çok önemsediklerini belirten Karaismailoğlu, “Tüm diğer ulaşım modlarımızla birlikte karayolları, ülkemizin can damarıdır. Her zaman söylediğimiz gibi yollarımız akarsular gibidir. Geçtiği her yere yeni yatırım fırsatları, üretim imkanları ve istihdam olanakları sağlarken, ekonomimizi büyütüyor, ticari hayatı geliştiriyor. Eğitim ve kültürel hayata canlılık katıyor. Böylece, milletimize iş, aş, refah ve huzur getiriyoruz. Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve liderliğinde; 2003-2021 yıllarında ülkemizin ulaşım ve haberleşme yatırımları için yaptığımız yaklaşık, 1 trilyon 169 milyar liralık yatırım içinde karayollarımızın oranı yüzde 61. Yatırım miktarı ise 711 milyar lirayı aştı.” dedi.
Son 20 yılda Türkiye’nin karayolu yatırımlarında destan yazıldığını ve yazılmaya da devam edileceğini vurgulayan Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Ülkemiz genelinde 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, el birliğiyle 28 bin 550 kilometreye ulaştırdık. Otoyollarımızın toplam uzunluğunu ikiye katladık. Bin 714 kilometreden alıp, 3 bin 532 kilometreye çıkardık. Tünel uzunluğunu tam 12 kat artışla 50 kilometreden aldık, 651 kilometreye ulaştırdık. Köprü ve viyadük uzunluklarını, 311 kilometreden aldık, 724 kilometreye çıkardık. Türkiye’mizi, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden birine dönüştürmek istiyoruz. Bu yolda son dönemeçteyiz. Otoyol uzunluğunu 3 bin 843 kilometreye, bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 516 kilometreye çıkaracağız. Köprü ve viyadük uzunluğunu 771 kilometreye, tünel uzunluğunu da tam 720 kilometreye yükselteceğiz.”
Bu yolda tarihi bir eşiğe daha gelindiğine işaret eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projemizin 26 Şubat’ta açılışını yapacağız. 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projemizin yapımını, 2 milyar 545 milyon avro yatırımla tamamladık. Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 adet iş makinesi ile gece gündüz çalışarak inşa ettiğimiz bu eşsiz proje; ‘iç ve dış mihraklardan medet uman, ata mirasına sahip çıkmayı beceremeyenlere’ yeni Türkiye’nin bir mesajıdır. Köprümüz; ‘dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü’ unvanına sahip olacak. 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı 18 Mart 1915’i işaret edecek. Dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacak. Bu projemizle; Malkara-Çanakkale Otoyolu güzergahı 40 kilometre kısaltırken, 1915 Çanakkale Köprümüz de ‘en’lerin projesi olarak Lapseki-Gelibolu arası feribot seferi ile 1.5 saat, bazen de saatler süren geçiş süresini sadece 6 dakikaya indirecek.”(İLKHA)