Kamuoyunda "Faizsiz Konut Edindirme Sistemi" olarak bilinen tasarruf finansman şirketleri mağdurları, gün geçtikçe artarken bu tür yapılara paralarını yatıran müşteriler, alacaklarını almaya gittiklerinde mağdur oluyor.
Şanlıurfa'da bir Faizsiz Konut Edindirme Sistemi müşterisi Mücahit Orhan, ödeme alma zamanı geldiği halde ödemesinin sürekli olarak ertelendiğini ileri sürerek, mağduriyetinin giderilmesini istedi.
"Birevim ödemeleri 3-4 ay ertelediğini söyledi"
Çok mağdur durumda olduğunu ifade eden Orhan, "Şubat 2021'de Birevim'e başvurdum. 2022 Şubat ayında teslimat edileceği söylendi. Araç, ihtiyacımız olduğu için araç müracaatında bulunduk. Birevim ödemeleri 3-4 ay ertelediğini söyledi. Ertelemeden dolayı mağdur olduk. Şubat ayına göre hazırlık yapmıştık. Ödemelerimiz ve ciddi sıkıntılarımız var. Söz verdiğimiz kişiler var. 3-4 ay ileri bir tarihte bana ödeme yapacaklarını söylediler. Paramızı alamadık, mağdur olduk. Genel merkezi arıyoruz; fakat muhatap bulamıyoruz. Sekreter salgından dolayı ödemelerin yapılmadığını söylüyor. Genel merkezdeki bir yetkiliye ulaşmak istiyoruz; ama ulaşamıyoruz. Çok zor durumdayız, ne yapacağımızı şaşırdık. Farklı kurumlara başvurarak sorunumuza çözüm arıyoruz. Sorunlarımız çok var. " şeklinde konuştu.
"Ödeme alamadığım için muhataplarım beni arada sırada arıyorlar"
Ödemesini alamadığı için borçlarını ödeyemediğini belirten Orhan, "Güvenilir insanlara dosya açtırdık. Kefil olduğumuz kişiler var. 20'nin üzerinde evraklı dosya açtırdım. Ödeme yapılmadığı için 20 insanın muhatabı olmuşum. İnsanlar bana güvenerek başvuru yapmama yardımcı oldular. Ödeme alamadığım için muhataplarım beni arada sırada arıyorlar. Ödeme yapamayacağımı söylediğim zaman 'bizi bu işe sen koydun' diye sitemde bulunuyorlar. Genel merkeze aracı olduğumu ifade ederek durumu söylüyorum. 20 insanın derdiyle uğraşırsam ciddi sıkıntı yaşarım." dedi. (İLKHA)