Karaismailoğlu, AK Parti hükümetleri döneminde ülke genelinde yapılan yaklaşık, 1 trilyon 169 milyar liralık ulaşım ve haberleşme yatırımlarının içinde karayolu yatırımlarının, 711 milyar lira ile en büyük payını aldığını ifade etti.

2002 yılı itibariyle Türkiye’deki 6 bin 100 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu 28 bin 550 kilometreye çıkardıklarını dile getiren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, otoyolları 3 bin 532 kilometreye, karayollarındaki tünel uzunluğunu da 50 kilometreden alıp, 12 kat artışla, 651 kilometreye ulaştırdıklarını aktardı.

Karaismailoğlu, “Otoyol uzunluğunu 3 bin 843 kilometreye, bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 516 kilometreye, köprü ve viyadük uzunluğunu 771 kilometreye, tünel uzunluğunu da 720 kilometreye çıkarmayı hedefledik.” dedi.

“Biz, başkaları gibi sadece kendi geleceğimizi önemsemiyoruz” değerlendirmesinde bulunan Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Ne dediklerini bilmeyen, bir sözü diğerini tutmayan, kendi siyasi ikballeri için Türkiye’yi kaosa sürüklemek isteyenlerin amacını çok iyi biliyoruz. Milletimiz bugüne dek bu boş sözlere kanmadı. Bundan sonra da arzu ettikleri kargaşaya izin vermeyecektir. 20 yıldır ülkemizin kalkınması, istihdam yaratması ve ekonomisinin büyümesi için projeler üretiyor, eser siyaseti yapıyoruz. Türkiye yerinde saysın diye uğraşanların umutlarını boşa çıkaracağız. Türkiye, 50 sene önceki gibi yönetilsin isteyenlerin umutlarını boşa çıkaracağız. Artık Türkiye bir avuç insan için çalışanların, çıkarcıların ülkesi değil, 84 milyonun Türkiye’sidir. Dün nasıl içerideki mihraklara rağmen ülkemizi geliştirecek vizyon projelerini hayata geçirdiysek, yarın da yeni projeleri milletimizin hizmetine sunmaya, her daim en iyisini üretmeye devam edeceğiz.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Düzce’ye yapılan yatırımlarla ilgili şu bilgileri verdi:

“2003’te il genelindeki bölünmüş yol uzunluğu 79 kilometre iken, bugün 171 kilometreye çıkardık. Düzce il genelindeki tüm karayolları içinde bölünmüş yol oranı yüzde 72 gibi yüksek bir düzeye ulaştı. Hükümetlerimiz döneminde Düzce’deki karayolları üzerinde toplam uzunluğu 10 bin 488 metreyi bulan tam 67 adet köprü yaptık. Düzce il genelinde yürüttüğümüz 6 karayolu projemizin bedeli 859 milyon lirayı bulmaktadır. Düzce Çevre Yolu kesimi, Düzce-Akçakoca Devlet Yolu Onarım İşimizin önemli bir kısmını oluşturuyor. Proje ile 50,5 kilometrelik bölünmüş yol onarımı yapıyoruz. Bu şekilde, hat üzerinde trafik güvenliği ve sürüş konforunu artırıyoruz. İhale kapsamında, Gümüşova İlçesi Bağdat Caddesi D100 karayolu bağlantısında alt geçit çalışmalarına başladık. Bu yıl da çalışmalara yoğun bir şekilde devam edeceğiz. Düzce Kuzey Çevre Yolumuzun 14 kilometrelik birinci kısmını tamamlayıp, trafiğe açmıştık. İkinci kısmının da 2022 yılı yatırım programı dahilinde yapım ihalesini gerçekleştireceğiz.”

“Tarihi Konuralp Köprüsü’nün restorasyonunu bu yıl tamamlayacağız”

Bir diğer karayolu projesinin de Düzce-Akçakoca Ayrımı-Yığılca Yolu olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, yolun, Düzce ilindeki uzunluğunun 40 kilometre olduğunu, projenin 23,5 kilometresini de tamamladıklarını aktardı. “Yeni ihale kapsamında, 7,5 kilometrelik Düzce-Yığılca yolu ile birlikte 9 kilometrelik Yığılca-Alaplı yolu olmak üzere 16,5 kilometrelik yolu hizmete alacağız” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Bütün hedefimiz yıl bitmeden Yığılca-Düzce yolunun tamamlanmasıdır. Çalışmaları yoğun bir şekilde devam eden projemiz kapsamında, ayrıca toplam uzunluğu 312 metreyi bulan 2 adet de viyadük yer alıyor. Düzce’de sürdürdüğümüz bir diğer karayolu projesi de Anadolu Otoyolu’nun Gümüşova-Yeniçağ Kavşağı arasındaki muhtelif kesimlerdeki üst yapı çalışmalarıdır. Bunun yanında ayrıca, Tarihi köprülerimiz Akköprü, Dağkaya, Akbaş, Konuralp, Kavuncu, Karabekir ve Göynük Menfez Köprülerinin restorasyon çalışmalarımız devam ediyor. Tabak Deresi üzerinde yer alan tarihi Konuralp Köprüsü’nün restorasyon uygulamasını bu yıl tamamlayacağız.” değerlendirmesinde bulundu.(İLKHA)